dr hab. Mariola Wojciechowska, prof. UJK

Do zadań i kompetencji prorektora ds. kształcenia należy:
  1. nadzór nad działalnością związaną z procesem kształcenia w Uczelni, w szczególności:
    • nadzór merytoryczny nad wnioskami w sprawie tworzenia nowych kierunków studiów, w tym wnioskami kierowanymi do ministra,
    • nadzorowanie opracowywania i modyfikowania programów studiów,
    • czuwanie nad zgodnością organizacji zajęć dydaktycznych z harmonogramem realizacji programu studiów,
    • nadzorowanie systemu jakości kształcenia na podstawie obowiązujących przepisów, w tym wewnętrznych przepisów Uczelni,
    • nadzorowanie organizacji i przebiegu studenckich praktyk zawodowych i staży,
    • zawieranie umów związanych z procesem dydaktycznym,
    • organizowanie i nadzorowanie przebiegu procesu rekrutacji na studia;
  2. sprawowanie nadzoru w zakresie świadczeń dla studentów;
  3. współpraca z samorządem studenckim oraz studenckim ruchem kulturalno-naukowym;
  4. nadzorowanie spraw dotyczących postępowań dyscyplinarnych studentów;
  5. opiniowanie wniosków o przyznanie nagród rektora dla studentów;
  6. wnioskowanie do rektora o rozwiązanie organizacji studenckiej w przewidzianych ustawą przypadkach;
  7. nadzór nad organizacjami studenckimi oraz prowadzenie rejestru tych organizacji;
  8. koordynowanie działań w zakresie równości szans w dostępie do kształcenia na poziomie wyższym i do badań naukowych osób z niepełnosprawnościami oraz wsparcia i konsultacji specjalistycznej w trudnej życiowej sytuacji;
  9. nadzorowanie zadań związanych ze wsparciem i przygotowaniem studentów do aktywności na rynku pracy, monitorowaniem karier absolwentów oraz współpracą z pracodawcami;
  10. nadzór nad poprawnością i terminowością aktualizacji informacji przesyłanych do systemu POL-on przez podległe jednostki organizacyjne;
  11. nadzór nad wprowadzaniem informacji do centralnego rejestru umów przez podległe jednostki organizacyjne;
  12. współpraca z właściwymi dla swojego zakresu działania komisjami senackimi;
  13. wykonywanie innych zadań zleconych przez rektora.

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookie na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookie użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień. Klikając „Akceptuję wszystkie”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Więcej w naszej polityce prywatności.