Komunikat Nr 2/2019 (dotyczy: zmiany dysponentów i obiegu dokumentów finansowych)
Kielce, 13 grudnia 2019 r.
KOMUNIKAT KWESTORA NR 2 /2019
Dotyczy: zmiany dysponentów i obiegu dokumentów finansowych
W związku ze zmianą Regulaminu Organizacyjnego uprzejmie informuję, że nastąpiła zmiana osób upoważnionych do dysponowania środkami finansowymi.
Zgodnie z rozdz. III par. 18 ust.3 cytowanego regulaminu Dysponentami części środków budżetu Uczelni w zakresie określonym przez Rektora są Prorektorzy i Kanclerz.
W obecnym stanie prawnym dysponentami nie są Dziekani Wydziałów.
Obecnie obowiązujące zakresy upoważnień dla poszczególnych Dysponentów obejmują zadania wyszczególnione poniżej.
-
Prorektor ds. Rozwoju i Finansów posiada uprawnienia do wydatkowania środków i zaciągania zobowiązań z części środków budżetu w zakresie:
- zadań na związane z funkcjonowaniem Działu Funduszy Europejskich i Stanowiska ds. Kontroli Zarządczej,
- realizacji projektów finansowanych lub współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych (z wyjątkiem projektów naukowych, artystycznych i badawczo-rozwojowych),
-
zadań związanych z funkcjonowaniem Wydziałów i Filii dotyczących procesu kształcenia, z wyłączeniem:
- rekrutacji studentów i doktorantów,
- umów cywilno-prawnych dotyczących procesu kształcenia,
- nakładów na rzeczowe aktywa trwałe (ruchome) oraz kosztów ich eksploatacji.
- wydatków związanych z podróżami służbowymi podległych jednostek administracyjnych, pracowników administracyjnych Wydziałów, Filii;
-
Prorektor ds. Kształcenia posiada uprawnienia do wydatkowania środków i zaciągania zobowiązań z części środków budżetu w zakresie:
-
zadań związanych z funkcjonowaniem:
- Działu Spraw Studenckich i Doktoranckich,
- Biura ds. Kształcenia,
- Działu Wymiany i Współpracy Międzynarodowej,
- Centrum Nauki i Kultury,
- Akademickiego Biura Karier,
- Centrum Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami,
- Centrum Edukacji Nauczycielskiej,
- Studium Języków Obcych,
- Uniwersyteckiego Centrum Sportu,
-
realizacji zadań związanych z procesem kształcenia – dotyczącym umów cywilno-prawnych na Wydziałach i Filiach:
- umowy dotyczące praktyk studenckich i umów zawieranych z podmiotami, w których te praktyki są realizowane,
- umowy cywilno-prawne z opiekunem, dotyczące realizacji praktyk,
- umowy cywilno-prawne dotyczące realizacji zajęć dydaktycznych,
- rekrutacji studentów,
- realizacji zadań związanych ze wsparciem osób z niepełnosprawnościami,
- realizacji zadań związanych z gospodarowaniem Funduszem Wsparcia Osób Niepełnosprawnych ( w tym zakup rzeczowych - ruchomych aktywów trwałych),
- realizacji zadań związanych z gospodarowaniem Funduszem Stypendialnym,
- wydatków związanych z podróżami służbowymi podległych jednostek administracyjnych.
-
zadań związanych z funkcjonowaniem:
-
Prorektor ds. Nauki posiada uprawnienia do wydatkowania środków i zaciągania zobowiązań z części środków budżetu w zakresie:
-
zadań związanych z funkcjonowaniem:
- Biblioteki Uniwersyteckiej,
- Wydawnictwa Uniwersyteckiego,
- Archiwum Uniwersyteckiego,
- Szkoły Doktorskiej,
- Działu Nauki,
- Sekcji Projektów Wdrożeniowych,
- realizacji projektów naukowych, artystycznych i badawczo-rozwojowych finansowanych z subwencji oraz finansowanych lub współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych,
- zadań związanych z innymi formami działalności naukowej, artystycznej i badawczo-rozwojowej,
- wydatków związanych z podróżami służbowymi podległych jednostek administracyjnych,
- rekrutacji do Szkoły Doktorskiej.
-
zadań związanych z funkcjonowaniem:
-
Prorektor ds. Medycznych posiada uprawnienia do wydatkowania środków i zaciągania zobowiązań z części środków budżetu w zakresie:
- zadań związanych z funkcjonowaniem Działu Infrastruktury Medycznej.
-
Kanclerz UJK posiada uprawnienia do wydatkowania środków i zaciągania zobowiązań z części środków budżetu w zakresie:
-
zadań związanych z funkcjonowaniem:
- podległych jednostek Z-cy Kanclerza ds. Zarządzania Nieruchomościami,
- podległych jednostek Z-cy Kanclerza ds. Filii w Piotrkowie Trybunalskim,
- Działu Zabezpieczenia Informatycznego,
- Działu Zamówień Publicznych,
- Działu Transportu i Zaopatrzenia,
- Sekcji ds. Inwentaryzacji,
- Stanowiska ds. Bezpieczeństwa Teleinformatycznego,
- Sekcji ds. bhp i ppoż,
- Stanowiska ds. socjalnych,
- realizacji zadań w zakresie gospodarowania mieniem i utrzymania nieruchomości,
- realizacji zadań w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- realizacji zadań związanych z zabezpieczeniem i utrzymaniem infrastruktury IT,
- realizacji zadań w zakresie nakładów na rzeczowe aktywa trwałe (ruchome) oraz ich eksploatację z wyjątkiem finansowanych ze źródeł zewnętrznych i Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych,
- wydatków związanych z podróżami służbowymi podległych jednostek administracyjnych.
-
zadań związanych z funkcjonowaniem:
Wyszczególnieni powyżej Dysponenci nie posiadają uprawnień do wydatkowania środków i zaciągania zobowiązań w części przeznaczonej na wynagrodzenia ze stosunku pracy.
Ponadto informuję, że nastąpiła zmiana w zakresie składania faktur i innych dokumentów finansowych do zapłaty (do tej pory przyjmowanych przez Dział Zamówień Publicznych) – obecnie dokumenty te, podpisane przez osoby merytoryczne należy składać do realizacji w Sekcji Weryfikacji i Kontroli tj. w pokoju 212 na II piętrze w budynku Rektoratu, przy ul. Żeromskiego 5.
Bardzo proszę o pobieranie opisów do faktur i dokumentów finansowych ze strony internetowej Uczelni, ponieważ są one na bieżąco aktualizowane (zakładka pracownicy/wzory opisów faktur).
KWESTOR
Małgorzata Tomasik