dr hab. Beata Kręcisz, prof. UJK

Do zadań i kompetencji prorektora ds. medycznych należy:
  1. nadzór nad uniwersyteckim podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą,
  2. kontrola i ocena działalności uniwersyteckiego podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą stosownie do zakresu swych uprawnień oraz z zastrzeżeniem właściwych przepisów prawa,
  3. współdziałanie z uniwersyteckim podmiotem leczniczym będącym przedsiębiorcą,
  4. nadzór nad działalnością dydaktyczną i badawczą klinik i oddziałów klinicznych utworzonych w jednostkach ochrony zdrowia innych niż uniwersytecki podmiot leczniczy,
  5. nadzór merytoryczny nad wnioskami w sprawie tworzenia nowych kierunków studiów, w tym wnioskami kierowanymi do ministra,
  6. nadzorowanie opracowywania i modyfikowania programów studiów,
  7. czuwanie nad zgodnością organizacji zajęć dydaktycznych z harmonogramem realizacji programu studiów,
  8. nadzorowanie organizacji i przebiegu studenckich praktyk zawodowych i staży,
  9. zawieranie umów związanych z procesem dydaktycznym,
  10. sprawowanie nadzoru w zakresie świadczeń dla studentów,
  11. współpraca z samorządem studenckim oraz studenckim ruchem kulturalno-naukowym,
  12. nadzorowanie spraw dotyczących postępowań dyscyplinarnych studentów,
  13. opiniowanie wniosków o przyznanie nagród rektora dla studentów,
  14. wnioskowanie do rektora o rozwiązanie organizacji studenckiej w przewidzianych ustawą przypadkach,
  15. koordynowanie działań w zakresie równości szans w dostępie do kształcenia na poziomie wyższym i do badań naukowych osób z niepełnosprawnościami oraz wsparcia i konsultacji specjalistycznej w trudnej sytuacji życiowej,
  16. opiniowanie wniosków w sprawie uruchomienia studiów podyplomowych i kursów,
  17. inicjowanie umów związanych z realizacją projektów w ramach programów międzynarodowych, finansowanych lub współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz/lub środków pozabudżetowych,
  18. inicjowanie umów i porozumień o współpracy z krajowymi ośrodkami medycznymi, instytucjami naukowymi i innymi podmiotami,
  19. inicjowanie i nadzorowanie realizacji działalności naukowej i badawczej,
  20. koordynowanie i nadzór nad realizacją projektów badawczych, rozwojowych,
  21. merytoryczny nadzór nad finansowaniem i rozliczaniem prac badawczych,
  22. nadzór nad efektywnym wykorzystywaniem i rozwojem infrastruktury badawczej,
  23. inicjowanie i nadzorowanie współpracy międzynarodowej i krajowej w zakresie działalności badawczej,
  24. koordynowanie wymiany międzynarodowej pracowników Uczelni w zakresie związanym z prowadzeniem działalności badawczej,
  25. współpraca z prorektorem ds. nauki w zakresie opracowania propozycji dotyczących kryteriów i sposobów wewnętrznej ewaluacji badań naukowych,
  26. koordynowanie prac związanych z ewaluacją działalności naukowej dyscyplin, w których prowadzona jest działalność naukowa,
  27. opracowywanie propozycji dotyczących rozwiązań systemowych mających na celu zwiększanie jakości badań naukowych,
  28. współpraca z prorektorem ds. nauki w zakresie spraw związanych z przyznawaniem nagród rektora,
  29. koordynacja działalności Komisji Bioetycznej Uniwersytetu,
  30. reprezentowanie rektora na posiedzeniach Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych,
  31. współpraca z właściwymi dla swojego zakresu działania komisjami senackimi,
  32. nadzór nad poprawnością i terminowością aktualizacji informacji przesyłanych do systemu POL-on przez podległe jednostki organizacyjne,
  33. nadzór nad wprowadzaniem informacji do centralnego rejestru umów przez podległe jednostki organizacyjne,
  34. wykonywanie innych zadań zleconych przez rektora.

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookie na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookie użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień. Klikając „Akceptuję wszystkie”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Więcej w naszej polityce prywatności.