- Czy możliwy jest dostęp do konta za pomocą protokołu FTP, FTPS lub SCP lub dostęp do powłoki systemowej (shell)?Nie. Dostęp do konta możliwy jest jedynie za pomocą protokołu SFTP.
- Jakie jest przeznaczenie katalogu „pliki” na koncie użytkownika?Katalog „pliki” służy do przechowywania plików użytkownika.
- Jakie jest przeznaczenie katalogu „public_html” na koncie użytkownika?Katalog „public_html” służy do przechowywania plików strony WWW użytkownika.
Za pomocą tego katalogu możemy również udostępnić pliki innym użytkownikom do pobrania.
Przykładowo: jeśli w katalogu tym umieścimy plik „plik.pdf” – plik ten będzie dostępny do pobrania pod adresem http://ujk.edu.pl/strony/imie.nazwisko/plik.pdf (gdzie „imie.nazwisko” to imię i nazwisko właściciela konta, bez polskich znaków diakrytycznych). Wielkość liter w nazwach plików ma znaczenie. Jeśli nazwa pliku zawiera znaki diakrytyczne – należy upewnić się, że kodowaniem wybranym przy połączeniu jest UTF-8. - Jakie jest przeznaczenie katalogu „Maildir” na koncie użytkownika?Katalog „Maildir” zawiera pliki poczty użytkownika. Modyfikowanie zawartości tego katalogu może spowodować wadliwe działanie lub niedziałanie poczty użytkownika.
- Czy umieszczanie plików w katalogach „pliki” i „public_html” zwiększa zajętość konta (quota)?Tak. Wszystkie katalogi i pliki na koncie użytkownika współdzielą wspólną przestrzeń i wliczają się do stopnia zajętości konta użytkownika.
- Nie mogę utworzyć katalogu w katalogu głównym mojego konta ani skopiować tam pliku.To zachowanie normalne. Do przechowywania plików na koncie użytkownika służą katalogi „pliki” i „public_html” w zależności od przeznaczenia.
