Audyt wewnętrzny
Studia podyplomowe Audyt wewnętrzny przygotowują do podjęcia pracy zawodowej w administracji publicznej, w przedsiębiorstwach państwowych i prywatnych, w firmach doradczych i konsultingowych. Ponadto po ukończeniu studiów podyplomowych jest możliwość uzyskania uprawnień audytora – zgodnie z art. 286 ust. 1 lit. d ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r., „audytorem wewnętrznym może być osoba, która posiada (...) dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych”.
Studia podyplomowe Audyt wewnętrzny skierowane są do osób pragnących poszerzać swoją wiedzę i rozwijać umiejętności w zakresie audytu wewnętrznego. Uczestnik zapozna się z podstawowymi zagadnieniami z zakresu prowadzenia audytu wewnętrznego i metodyki przeprowadzania audytu. Uzyska również wiedzę na temat elementów statystyki, audytu informatycznego, zarządzania ryzykiem, kontroli zarządczej i ogólnej informacji z ekonomii i rachunkowości. Celem studiów jest również zapoznanie uczestników z rolą audytu wewnętrznego w zwalczaniu korupcji i nadużyć, finansami publicznymi, badaniem sprawozdań finansowych. Ponadto pozna umiejętności interpersonalne niezbędne w postępowaniu audytowym. Wreszcie będzie uczestniczyć w warsztatach praktycznej realizacji zadań audytowych.
Przedmiot i liczba godzin zajęć
- Podstawy prowadzenia audytu wewnętrznego w sektorze finansów publicznych 30
- Metodyka przeprowadzania audytu 30
- Praktyczna realizacja zadań audytowych (warsztaty) 48
- Elementy statystyki 8
- Audyt informatyczny 8
- Zarządzanie ryzykiem 10
- Kontrola zarządcza 12
- Finanse publiczne, w tym dyscyplina finansów publicznych 12
- Podstawy ekonomii 8
- Podstawy rachunkowości i badania sprawozdań finansowych 12
- Umiejętności interpersonalne w postępowaniu audytowym 8
- Podstawy prawoznawstwa, w tym źródła prawa 8
- Podstawy postępowania administracyjnego 8
- Zasady dostępu do informacji publicznej 4
- Zasady ochrony danych osobowych 8
- Zasady ochrony informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych 4
- Zamówienia publiczne 8
- RAZEM: 234
Terminy
- Studia zostaną uruchomione w roku akademickim 2022/2023
- Zajęcia rozpoczną się w marcu 2023 r.
- Rozpoczęcie rejestracji 2022-06-01
- Koniec rejestracji 2023-02-10
- Termin składania dokumentów 2023-02-10
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe - formularz osobowy (wydrukowany z systemu elektronicznej rekrutacji),
- kserokopia dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia – (studiów licencjackich, inżynierskich lub magisterskich na dowolnym kierunku) wraz z oryginałem do wglądu, celem poświadczenia za zgodność przez UJK,
- potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej.
Zajęcia odbywają się w formie zjazdów raz lub dwa razy w miesiącu: w piątki 17:00–20:00, w soboty 8:00–20:00 i niedziele 8:00–16:00.
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w zajęciach oraz uzyskanie wymaganych i określonych programem zaliczeń i egzaminów.
- Warunkiem uzyskania Świadectwa Ukończenia Studiów Podyplomowych jest:
- obecność na zajęciach (min. 80%),
- uzyskanie przewidzianych programem zaliczeń i egzaminów.
Opłata rekrutacyjna: 85 PLN – do zakończenia rekrutacji
Koszt całkowity studiów: 3085 PLN (2 semestry x 1500 PLN + 85 PLN)
Opłata za studia płatna w 2 równych ratach: 1 rata 1500 PLN do dnia pierwszych zajęć w semestrze letnim, 2 rata - 1500 PLN do dnia pierwszych zajęć w semestrze zimowym
Opłatę rekrutacyjną dokonywać na konto UJK:
BRE Bank S.A. 11 1140 2020 0000 3553 6600 1001
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest za pośrednictwem systemu Wirtualna Uczelnia.
Organizator studiów
Wydział Prawa i Nauk Społecznych Instytut Nauk Prawnych
Kierownik studiów podyplomowych dr Małgorzata Garstka
Obsługa administracyjna studiów
mgr Julita Siejak
e-mail: julita.siejak@ujk.edu.pl
adres do korespondencji: ul. Uniwersytecka 15, 25-406 Kielce