Zaszyfrowanie pliku MS Office

Zaszyfrowanie pliku MS Office

  1. Używając Microsoft Office kliknij przycisk Plik, który znajduje się po lewej stronie na górze.

  2. W zakładce Informacje kliknij na Chroń skoroszyt, a następnie wybierz Szyfruj przy pomocy hasła.
  3. Wpisz hasło i naciśnij OK. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków i zawierać duże litery, cyfry, znaki specjalne (np. @#$()!.)

 

Usunięcie hasła z zabezpieczonego pliku MS Office

  1. Otwieramy menu Plik.

  2. Zostajemy w sekcji Informacje.

  3. Rozwijamy menu Chroń skoroszyt, które powinno być oznaczone żółtym kolorem w przypadku aktywnego hasła.

  4. W menu klikamy polecenie Szyfruj przy użyciu hasła, które również powinno być aktywne.
  5. Z pola tekstowego usuwamy hasło i zatwierdzamy przyciskiem OK.

  6. Usunięcia hasła nie trzeba ponownie potwierdzać. Po zatwierdzeniu akcji hasło zostanie po prostu usunięte z pliku.