Zaszyfrowanie pliku MS Office
Zaszyfrowanie pliku MS Office
-
Używając Microsoft Office kliknij przycisk Plik, który znajduje się po lewej stronie na górze.
- W zakładce Informacje kliknij na Chroń skoroszyt, a następnie wybierz Szyfruj przy pomocy hasła.
-
Wpisz hasło i naciśnij OK. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków i zawierać duże litery, cyfry, znaki specjalne (np. @#$()!.)
Usunięcie hasła z zabezpieczonego pliku MS Office
-
Otwieramy menu Plik.
-
Zostajemy w sekcji Informacje.
-
Rozwijamy menu Chroń skoroszyt, które powinno być oznaczone żółtym kolorem w przypadku aktywnego hasła.
- W menu klikamy polecenie Szyfruj przy użyciu hasła, które również powinno być aktywne.
-
Z pola tekstowego usuwamy hasło i zatwierdzamy przyciskiem OK.
- Usunięcia hasła nie trzeba ponownie potwierdzać. Po zatwierdzeniu akcji hasło zostanie po prostu usunięte z pliku.