Najczęściej zadawane pytania
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
-
Czy możliwy jest dostęp do konta za pomocą protokołu FTP, FTPS lub SCP lub dostęp do powłoki systemowej (shell)?
Nie. Dostęp do konta możliwy jest jedynie za pomocą protokołu SFTP.
-
Jakie jest przeznaczenie katalogu "pliki" na koncie użytkownika?
Katalog "pliki" służy do przechowywania plików użytkownika.
-
Jakie jest przeznaczenie katalogu "public_html" na koncie użytkownika?
Katalog "public_html" służy do przechowywania plików strony WWW użytkownika.
Za pomocą tego katalogu możemy również udostępnić pliki innym użytkownikom do pobrania.
Przykładowo: jeśli w katalogu tym umieścimy plik "plik.pdf" - plik ten będzie dostępny do pobrania pod adresem http://ujk.edu.pl/strony/imie.nazwisko/plik.pdf (gdzie "imie.nazwisko" to imię i nazwisko właściciela konta, bez polskich znaków diakrytycznych). Wielkość liter w nazwach plików ma znaczenie. Jeśli nazwa pliku zawiera znaki diakrytyczne - należy upewnić się, że kodowaniem wybranym przy połączeniu jest UTF-8.
-
Jakie jest przeznaczenie katalogu "Maildir" na koncie użytkownika?
Katalog "Maildir" zawiera pliki poczty użytkownika. Modyfikowanie zawartości tego katalogu może spowodować wadliwe działanie lub niedziałanie poczty użytkownika.
-
Czy umieszczanie plików w katalogach "pliki" i "public_html" zwiększa zajętość konta (quota)?
Tak. Wszystkie katalogi i pliki na koncie użytkownika współdzielą wspólną przestrzeń i wliczają się do stopnia zajętości konta użytkownika.
-
Nie mogę utworzyć katalogu w katalogu głównym mojego konta ani skopiować tam pliku.
To zachowanie normalne. Do przechowywania plików na koncie użytkownika służą katalogi "pliki" i "public_html" w zależności od przeznaczenia.