O projekcie

Branżowo – Przyszłościowo!

 

Projekt „Branżowo-Przyszłościowo!, realizowany przez Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) na podstawie umowy o dofinansowanie projektu nr FERS.01.05-IP.08-0052/23-00 zawartej z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.

Tytuł projektu: „Branżowo – Przyszłościowo!” o numerze FERS.01.05-IP.08-0052/23

Celem projektu jest wsparcie rozwoju kierunków studiów Logistyka i Rolnictwo na UJK w Kielcach, kształcących przyszłe kadry na potrzeby branż kluczowych dla rozwoju gospodarki, tj. transportu oraz rolnictwa i przemysłu spożywczego w okresie od 01.01.2024 r. do 31.08.2029 r.

Projekt jest odpowiedzią na potrzeby społeczności akademickiej Uniwersytetu, w zakresie kompleksowego ich wsparcia, dlatego zaplanowano w projekcie program wsparcia dla studentów i kadry prowadzących dydaktykę na kierunkach Rolnictwo i Logistyka. Działania w projekcie mają na celu dostosowanie oferty UJK do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.

W ramach projektu zaplanowano zadania:

  1. utworzenie nowego kierunku studiów Rolnictwo oraz modyfikację istniejącego programu kształcenia na kierunku Logistyka we współpracy z pracodawcami, praktykami, podmiotami funkcjonującymi w otoczeniu społeczno-gospodarczym ze wskazanych branż kluczowych, gdzie do programu kształcenia włączone zostaną zagadnienia dotyczące m.in. zmian klimatycznych, aspektów środowiskowych, energii, OZE, zrównoważonego rozwoju;
    w projekcie planuje się również doposażenie i modernizację pracowni dydaktycznych, sal ćwiczeniowych, wykładowych i laboratoryjnych w sprzęt niezbędny do prowadzenia dydaktyki na nowoutworzonym kierunku Rolnictwo. W zakresie prowadzenia dydaktyki planuje się wyposażenie studenta/tki w materiały do wykonywań ćwiczeń i badań laboratoryjnych na każdym z realizowanych przedmiotów oraz doposażenie pracowni komputerowych w nowy sprzęt informatyczny i w pakiet oprogramowania do zajęć;
  2. dodatkowe elementy kształcenia dla studentów/ek na kierunkach Rolnictwo i Logistyka, w tym elementy praktyczne, podnoszące kompetencje studentów jak m.in: zajęcia prowadzone przez praktyków zawodu, szkolenia, kursy, wizyty studyjne, staże krajowe i zagraniczne;
  3. działania zmierzające do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki na kierunkach Rolnictwo i Logistyka: zajęcia wyrównawcze, rozwijające kompetencje cyfrowe, działania prowadzące do rekrutacji świadomych kandydatów na kierunki Rolnictwo i Logistyka, realizowane we współpracy ze szkołami ponadpodstawowymi i podmiotami z branż: rolnictwo i przemysł spożywczy, transport, objęcie studentów/ek I roku programem stypendialnym;
  4. rozwój kompetencji kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku Rolnictwo i Logistyka, bezpośrednio związanymi z aktywnością dydaktyczną/ naukowo-dydaktyczną w obowiązkowym zakresie: kompetencji cyfrowych, rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, projektowania uniwersalnego, oraz dodatkowo przedsiębiorczości i komercjalizacji efektów badań naukowych, kompetencji dydaktycznych (nowoczesnych metod dydaktycznych, metodyki kształcenia), kompetencji merytorycznych poprzez udział w: kursach, szkoleniach, stażach, wizytach studyjnych, konferencjach (krajowych i międzynarodowych) oraz innych formach wymiany wiedzy i doświadczenia z praktykami branż rolnictwo i przemysł spożywczy oraz transport.

 

Grupa docelowa w projekcie:

  1. Studenci (K/M) kierunku Logistyka oraz nowoutworzonego kierunku Rolnictwo
  2. Pracownicy uczelni zaangażowani w realizację procesu kształcenia na kierunkach Logistyka i Rolnictwo

 

Rezultaty projektu:

 

Wskaźniki produktu:

Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki objętych wsparciem w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji: 1

Liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji: 160 (112K/48M)

Liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji: 56 (32K/24M)

Wskaźniki rezultatu:

Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki, które dostosowały kształcenie do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji: 1

Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+: 173 (115K/58M)

Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych Projektu: 16 149 913,69 zł

Wysokość dofinansowania ze środków europejskich: 13 326 908,78 zł