Aktywizacja seniorów, samorozwój osób dorosłych oraz rola edukatorów w procesie kształcenia - to tylko niektóre z tematów, które zostały poruszone podczas III Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Całożyciowe uczenie się - między wolnością a przymusem”. Wydarzenie odbyło się w murach Wydziału Pedagogiki i Psychologii UJK w dniach 11-12 czerwca 2025 r.
- Pojawianie się nowych technologii i rozwiązań wymaga od nas zdobywania nowej wiedzy, aby móc poruszać się w świecie, wykorzystywać zdobycze techniki i w sposób świadomy oraz odpowiedzialny z nich korzystać – mówił podczas otwarcia konferencji prof. dr hab. Michał Arabski, Prorektor ds. Nauki UJK.
W dwudniowych obradach wzięło udział 160 prelegentów z 16 krajów i 71 ośrodków naukowych (w tym 37 krajowych i 34 zagranicznych). W gronie badaczy znaleźli się m.in. specjaliści z USA, Kanady, Ukrainy, Mołdawii i Portugalii.
- Tematyka naszej konferencji jest bardzo szeroka. Żyjemy w czasach, w których musimy zadawać sobie pytanie czy to, że się uczymy przez całe życie to jeszcze jest wolność, czy przymus. Czy jest to nasz wybór, czy konieczność. I czy poradzimy sobie z tą sytuacją – tak o koncepcji „lifelong learning” mówiła dr hab. prof. UJK Agata Chabior, kierownik Zakładu Edukacji Dorosłych.
Była to już trzecia edycja konferencji. Organizatorzy zapewniają, że całożyciowe uczenie się jest niezwykle obszernym tematem, którego nie sposób wyczerpać, dlatego już dziś zapraszają na przyszłoroczną odsłonę wydarzenia.
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Chrząstek, 2025-07-07 09:47