Dobre praktyki UJK

Dobre doświadczenia w zapewnianiu jakości kształcenia, realizowane na poszczególnych wydziałach w roku akademickim 2024/2025 wykazane zostały podczas oceny Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia. Poniżej wykaz wybranych dobrych praktyk na poszczególnych wydziałach/w fili:

Wydział Lekarski:

  • Studenci medycyny z Kielc zapraszają na akcję „Zdrowie pod kontrolą” Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland Oddział Kielce organizuje akcję „Zdrowie pod Kontrolą” – edycja jesień 2024. Wydarzenie odbyło się 23 listopada 2024 roku w Galerii Echo w Kielcach.
  • Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy to przedsięwzięcie mające na celu zwiększyć świadomość społeczną na temat raka szyjki macicy i przypomnieć kobietom o regularnym wykonywaniu cytologii. W ramach projektu studenci medycyny IFMSA-Poland zachęcają panie w całej Polsce do wzięcia udziału w akcji Pink Lips i pomalowania w dniach 20-26 stycznia swoich ust na różowo. Ponadto w środę 24 stycznia w Endorfina Platinium Fitness Klub przy ul. Zagnańskiej 92 w Kielcach odbyły się krótkie prelekcje na temat zdrowia, a w niedzielę 28 stycznia Galeria Echo Kielce zaświeci się na różowo. Ciekawe informacje publikowane będą również w social mediach IFMSA-Poland Oddział w Kielcach.
  • Studenci medycyny UJK pomagają samotnym matkom i ich dzieciom. Zbiórkę organizuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland, które zrzesza studentów medycyny i młodych lekarzy. Zebrane i przekazane materiały sprawią wspaniały prezent na dzień matki oraz dziecka do Domu Dla Metek z Małoletnimi Dziećmi i Kobiet w Ciąży W Kielcach.
  • Studenci medycyny prężnie działają w klinice wybudowanej przez kieleckich misjonarzy na Jamajce.
  • Przeprowadzanie korepetycji dla podopiecznych Domu Dziecka przez naszych studentów medycyny.
  • W kleszczach kleszczy – Celem projektu „W Kleszczach Kleszczy” jest propagowanie zasad profilaktyki chorób przenoszonych przez kleszcze- głównie boreliozy i odkleszczowego zapalenia mózgu i opon mózgowych oraz szerzenie wiedzy z zakresu ich objawów, diagnostyki, leczenia, powikłań, jak również nauka bezpiecznego usuwania kleszczy. Akcję przeprowadziliśmy dla uczniów liceum i technikum Powiatowego Zespołu Szkół w Łopusznie. Akcja trwała 6 godzin lekcyjnych. IFMSA-Poland Oddział w Kielcach.

 

Wydział Nauk o Zdrowiu:

  • Aktywne uczestnictwo studentów w Dniach Jakości Kształcenia.
  • Uczestnictwo studentów w warsztatach organizowanych w ramach dobrych praktyk dla podopiecznych Domów Pomocy Społecznej oraz Klubów Seniora. Przykłady warsztatów:

06.06.2024  –„Zastosowanie masażu w zabiegach  pielęgnacyjnych dłoni”  – DPS im. J.Pawła II 9, Kielce

04.06.2024  – „Zastosowanie masek kosmetycznych w zabiegach pielęgnacyjnych twarzy”  – DPS im. J.Pawła II 9, Kielce

17.04.2024 – „Zabiegi upiększająco-pielęgnacyjne dłoni”  – DPS im. J.Pawła II 9, Kielce

20.03.2024 – „Zabiegi upiększająco-pielęgnacyjne dłoni”  – DPS ul. Tarnowska 10, Kielce

29.01.2024- „Makijaż dla kobiety w wieku eleganckim”- Klub Seniora ul. Tujowa 2, Kielce

22.01.2024 – „Zastosowanie parafiny w zabiegach na dłonie” ”- Klub Seniora ul. Tujowa 2, Kielce

 

Wydział Humanistyczny:

Lingwistyka/Filologia angielska

Do wspólnych działań należy zaliczyć:

  • powołanie instytutowego pisma online pt. „Kolokwium”, które umożliwia studentom publikowanie pierwszych tekstów o charakterze naukowym;
  • angażowanie studentów w różne inicjatywy, które pokazują inny aspekt studiowania;
  • angażowanie nauczycieli akademickich w promocję – liczne spotkania z uczniami szkół średnich na uczelni i w szkołach (akcje: „Deutsch alternativ”, dni otwarte, obchody upadku Muru Berlińskiego, Noc Anglistów).

Ponadto na kierunku Filologia angielska wskazano szereg innych inicjatyw, które wpisują się w dobre praktyki. Wśród nich można wyróżnić m.in.

  • udział w ogólnopolskim wydarzeniu „Noc Anglistów” w której wzięło udział blisko 400 uczniów ze świętokrzyskich szkół i Tarnobrzega. Przygotowano osiem prezentacji na tematy takie jak fonetyka brytyjska, strona bierna w gramatyce angielskiej, zachowania międzykulturowe, literatura XVIII i XIX wieku. Prezentacje dr. Pawła Kaptura o „Podróżach Guliwera” Jonathana Swifta oraz dr Pauliny Pietras i dr Anny Szczepanek-Guz dotycząca fenomenu Taylor Swift cieszyły się ogromnym zainteresowaniem;
  • współpraca z Konsulatem Generalnym USA w Krakowie przykładem której była organizacja spotkania dla studentów pt. „Work and Travel in the USA”. W jego trakcie prezentacje poprowadzili przedstawiciele Konsulatu Generalnego USA oraz organizacji Camp Leaders Poland, dostarczając praktycznych informacji o łączeniu pracy z podróżowaniem po USA, rozwijaniu kompetencji językowych oraz poznawaniu amerykańskiej kultury;
  • badania ankietowe wśród studentów, które przeprowadzono wśród studentów III roku studiów I stopnia, aby poznać ich potrzeby i oczekiwania dotyczące kontynuacji nauki na II stopniu filologii angielskiej;
  • pokój multimedialny dla studentów, który powstał dzięki wsparciu profesora wizytującego Leo Schmidta oraz zaangażowaniu mgr Roberta Murdocha. Studenci mogą w nim odpocząć, grać w gry wideo i planszowe w języku angielskim;
  • darmowe licencje na oprogramowanie memoQ mające na celu uzyskanie przez studentów, poprzez darmowy dostęp do profesjonalnego oprogramowania memoQ, przewagi na rynku pracy. Jest to możliwe dzięki aktywności profesjonalnych tłumaczy zatrudnionych w Instytucie Literaturoznawstwa i Językoznawstwa, takich jak mgr Paweł Kozłowski;
  • seria wydarzeń „Tricks of the Trade” dla przyszłych tłumaczy organizowanych poprzez dodatkowe warsztaty i wykłady online prowadzone przez praktykujących tłumaczy, właścicieli biur tłumaczeń i ekspertów, takich jak egzaminatorzy Ministerstwa Sprawiedliwości. Współpraca z Wydziałem Neofilologii UMCS zaowocowała umową o współpracy;
  • Tydzień Języków Obcych w I LO w Ostrowcu Świętokrzyskim w trakcie których dr Paweł Kaptur z UJK poprowadził wykład w języku angielskim pt. „Words, words, words: Shakespeare’s Language”. Otworzył on Tydzień Języków Obcych w I LO, a w wydarzeniu uczestniczyły klasy 2b, 2d i 2e;

współpraca ze szkołami średnimi w Kielcach mająca na celu wzmocnienie współpracy między uczelnią a szkołami średnimi. Ma ona miejsce poprzez wykłady dla uczniów.

 

Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych:

  • Kierunek Biologia:

–  popularyzacja wiedzy poprzez organizowanie ogólnopolskiej „Nocy Biologów”,

–    aktywność Studenckich Kół Naukowych: udział członków SKN w corocznie organizowanej przez UJK Konferencji SKN Człowiek i jego środowisko, publikacje w materiałach pokonferencyjnych,

 – udział w Dniach Jakości Kształcenia organizowanych na UJK,

 – współpraca ze szkołami województwa świętokrzyskiego,

– organizacja Zawodów Okręgowych Olimpiady Biologicznej  uczniów szkół ponadpodstawowych okręgu Kielce (woj. świętokrzyskie i śląskie).

  • Kierunek Turystyka i rekreacja:

-współpraca z interesariuszami zewnętrznymi w zakresie organizacji praktyk zawodowych, staży oraz zatrudnienia absolwentów.

W Instytucie Geografii i Nauk o Środowisku(IGiNŚ) corocznie organizowane są:

– obchody Dnia Geografa

–  obchody Międzynarodowego Tygodnia Geomorfologii

– zawody Olimpiady Geograficznej I i II stopnia

     – corocznie organizowany jest Dzień Krajobrazu, a co dwa lata organizowany jest GIS-day

– pracownicy IGiNoŚ biorą udział w projekcie Dziś uczeń – jutro student

–  IGiNoŚ w latach 2020-2023 jest partnerem merytorycznym (na podstawie umowy o współpracy) w eksperymencie pedagogicznym: Program nauczania geografii w zakresie rozszerzonym w klasie o profilu akademickim, realizowanym w I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku-Kamiennej.

  • Patronat nad klasą z Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Kielcach.
  • Studenci biorą udział Dniach Jakości Kształcenia organizowanych na UJK

 

 

Wydział Pedagogiki i Psychologii:

Na ocenianym kierunku wymienić można szereg działań, które mogą zostać zaliczone do dobrych praktyk kontynuowanych w kolejnych latach. Wymienić można kilka ich rodzajów, w tym m.in. warsztaty, szkolenia czy też zajęcia prowadzone dla różnych grup osób.

  1. rok akad. 2021/2022
  • uczestnictwo studentów kierunku PPW w Ogólnopolskiej Akcji Szlachetna Paczka zrealizowanej
    w Przedszkolu Samorządowym nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi Świętokrzyskie Skrzaty w Kielcach;
  • bal karnawałowy przygotowany przez studentów kierunku PPW, zrealizowany w Przedszkolu Samorządowym nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi Świętokrzyskie Skrzaty w Kielcach. Inicjatywa
    o charakterze cyklicznym;
  • teatrzyk kukiełkowy Śpiąca królewna przygotowany przez studentów kierunku PPW, zrealizowany
    w Przedszkolu Samorządowym nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi Świętokrzyskie Skrzaty w Kielcach;
  • uczestnictwo studentów kierunku PPW w zorganizowanym na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Dniu Otwartym: prezentacja multimedialna, warsztaty muzyczne: Muzyka na wesoło, wystawa prac wykonanych w ramach przedmiotu Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i Metodyka edukacji technicznej w klasach I-III, prezentacja pomocy dydaktycznych dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
  • – uczestnictwo studentów kierunku PPW w zorganizowanych wykładach poprowadzonych przez interesariuszy zewnętrznych: mgr Aleksandra Dymińska – dyrektor Przedszkola Samorządowego nr 40 w Kielcach – wykład nt. Zasady rozmowy kwalifikacyjnej o przyjęcie do pracy w przedszkolu, mgr Ewa Misiorowska – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 24 w Kielcach, wykład nt. Pierwsze lata pracy zawodowej w szkole podstawowej – wymagania formalne (i nieformalne);
  • zajęcia muzyczne przygotowane przez studentów kierunku PPW, zrealizowane w Przedszkolu Samorządowym nr 14 im. Marii Kownackiej w Kielcach oraz w Przedszkolu Samorządowym nr 24 w Kielcach;
  • nawiązanie kontaktu z Prezesem Wydawnictwa Pedagogicznego ZNP w Kielcach, Panią Kingą Stelmach (w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym) w celu umożliwienia studentom kierunku PPW publikowania swoich artykułów;
  • uczestnictwo studentów kierunku PPW w zorganizowanych warsztatach z cyklu Przedszkolna przygoda ze sztuką poprowadzonych przez mgr Annę Filipek – interesariusza zewnętrznego, doradcę metodycznego wychowania przedszkolnego SODMiDN w Kielcach. Zajęcia plastyczne
    z wykorzystaniem literatury, oparte na warsztatach oraz twórczości H. Tulleta.  Zajęcia odbyły się w Przedszkolu Samorządowym nr 40 w Kielcach;
  • współpraca nauczycieli akademickich WPP z osobami odpowiedzialnymi za przygotowanie stałej ekspozycji zabawek pn. Zabawki od starożytności po czasy współczesne w Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach.
  1. rok akad. 2022/2023
  • uczestnictwo studentów kierunku PPW w roli słuchaczy w III Świętokrzyskim Kongresie Dwujęzyczności oraz ich aktywna pomoc (członków Studenckiego Koła Naukowego Elementarni) w pracach organizacyjnych III ŚKD;
  • organizacja uroczystości szkolnej przez studentów kierunku PPW we współpracy z uczniami klasy I b w Szkole Podstawowej nr 24 w Kielcach;
  • wygłoszenie wykładu przez mgr Justynę Lis oraz mgr Lidię Bąk (nauczycielki wychowania przedszkolnego z Przedszkola nr 8 im. J. Ch. Andersena z Oddziałami Integracyjnymi w Staszowie) nt. Koncepcja outdooreducation w kształceniu przedszkolnym. Wykład przeznaczony dla studentów kierunku PPW;
  • warsztaty edukacyjne dla studentów III, IV i V roku kierunku PPW pt. Nowoczesne środki dydaktyczne w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Zajęcia poprowadziła edukatorka reprezentująca Wydawnictwo Epideixis – Pani Dorota Marcinkowska. Podczas spotkania studenci testowali zadania z użyciem pomocy dydaktycznych opartych na Systemie Edukacji PUS – Pomyśl Ułóż Sprawdź oraz Systemie Edukacji Paleta, Mozaika i Piramida matematyczna;
  • warsztaty językowe poprowadzone przez studentki IV roku kierunku PPW w Teatrze Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach. Studentki przedstawiły własną anglojęzyczną inscenizację opowiadania The sleeping cloud (Śpiąca chmura), autorstwa C. Read i A. Soberón, a następnie przeprowadziły z dziećmi ćwiczenia językowe, sprawdzające rozumienie kluczowego słownictwa. Wydarzenie realizowane w ramach współpracy pomiędzy Teatrem Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach i Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach – działanie pt. Teatralne lekcje języka angielskiego;
  • warsztaty świąteczne dla podopiecznych Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Nieskurzowie Nowym zorganizowane przez studentów studiów niestacjonarnych kierunku PPW. Świąteczne animacje, wspólne gry, zabawy i świąteczne melodie przy wspólnym pieczeniu pierników;
  • w ramach spotkania z interesariuszami zewnętrznymi dla studentów kierunku PPW odbyły się wykłady: mgr Jadwiga Grzyb – Nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 28 w Kielcach, wykład nt. Komunikacja nauczyciela z uczniami klas I-III okiem praktyka, mgr Paula Presman – Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 28 w Kielcach, wykład nt. Niuanse w uzupełnianiu dokumentacji przez nauczycieli klas I-III. Przykłady najczęstszych uwag nadzoru pedagogicznego, mgr Ewa Misiorowska – Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 24 w Kielcach, wykład nt. Pierwsze lata pracy zawodowej w szkole podstawowej – wymagania formalne (i nieformalne);
  • w ramach wydarzenia pn.: Akcja – reanimacja zorganizowanego przez studentów studiów stacjonarnych kierunku PPW ze Studenckiego Koła Naukowego Elementarni zebrano od nauczycieli akademickich książki i przekazano je zainteresowanym studentom;
  • uczestnictwo studentów kierunku PPW w zorganizowanych, cyklicznych warsztatach pt.: Przedszkolna przygoda ze sztuką, prowadzonych przez mgr Annę Filipek, interesariusza zewnętrznego, doradcę metodycznego wychowania przedszkolnego SODMiDN. W ramach warsztatów odbyły się zajęcia plastyczne z wykorzystaniem innowacyjnych technik i metod pracy z dziećmi.  Zajęcia odbyły się w grupie dzieci czteroletnich w Przedszkolu Samorządowym nr 40 w Kielcach;
  • w Teatrze Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach odbyła się inscenizacja opowiadania The Very Hungry Caterpillar autorstwa Erica Carle’a, przygotowana przez studentki kierunku PPW połączona z ćwiczeniami językowymi tematycznie związanymi z prezentowanym opowiadaniem. Wydarzenie realizowane w ramach współpracy pomiędzy Teatrem Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach i Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach – działanie pt. Teatralne lekcje języka angielskiego;
  • przedstawienie pt. Ziemię z nami chroń przygotowane przez dzieci z Publicznego Przedszkola Nr 1 Tęcza w Łagowie dla studentów kierunku PPW;
  • Język, muzyka i drama – program przygotowany przez studentów kierunku PPW dla dzieci z Przedszkola Samorządowego nr 21 w Kielcach;
  • Flashcards, Cuisenaire rods, stick figures – wsparcie wzrokowe w nauczaniu języka angielskiego (nie tylko) dzieci;
  • -w ramach spotkania z interesariuszami zewnętrznymi dla studentów kierunku PPW odbyły się wykłady: mgr Jadwiga Grzyb – Nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 28 w Kielcach, wykład nt. Komunikacja nauczyciela z uczniami klas I-III okiem praktyka, mgr Paula Presman – Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 28 w Kielcach, wykład nt. Niuanse w uzupełnianiu dokumentacji przez nauczycieli klas I-III. Przykłady najczęstszych uwag nadzoru pedagogicznego, mgr Ewa Misiorowska – Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 24 w Kielcach, wykład nt. Pierwsze lata pracy zawodowej w szkole podstawowej – wymagania formalne (i nieformalne), mgr Aleksandra Dymińska – Dyrektor Przedszkola Samorządowego nr 40 w Kielcach, wykład nt. Zasady rozmowy kwalifikacyjnej o przyjęcie do pracy w przedszkolu.
  1. rok akad. 2023/2024
  • w ramach spotkania z interesariuszami zewnętrznymi dla studentów kierunku PPW odbyły się wykłady: mgr Jadwiga Grzyb – Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 28 w Kielcach, wykład nt. Trudny uczeń -sposoby reagowania, mgr Dorota Masternak – Dyrektor Przedszkola Samorządowego nr 40 w Kielcach, wykład nt. Zasady rozmowy kwalifikacyjnej o przyjęcie do pracy w przedszkolu, mgr Ewa Misiorowska – Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 24 w Kielcach, wykład nt. Edukacja włączająca – praca z dzieckiem z niepełnosprawnością w grupie w szkole podstawowej;
  • warsztaty Kolorowo z pasją. Warsztaty artystyczne. Organizacja i realizacja przez studentów kierunku PPW kreatywnych działań dla dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 28 w Kielcach;
  • zajęcia muzyczne: Muzyka wyzwala radość zorganizowane przez studentów kierunku PPW dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych z województwa świętokrzyskiego;
  • Potencjał edukacyjny robota społecznego EMYSA – nowatorskiego środka dydaktycznego, zaprojektowanego do nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym. Projekt badawczy zrealizowany wspólnie z firmą EMYS Sp. z o.o. z Wrocławia oraz Przedszkolem Samorządowym nr 21 w Kielcach, w ramach programu UJK dla rozwoju biznesu, przy wsparciu finansowym budżetu państwa, z funduszy przeznaczonych na wdrażanie programu Ministerstwa Edukacji i Nauki pod nazwą Nauka dla Społeczeństwa. W projekcie uczestniczyli pracownicy Instytutu Pedagogiki oraz studentki IV roku PPW studiów stacjonarnych;

Zabawa, ruch, nauka – interaktywne zajęcia językowe z wykorzystaniem podłogi FunFloor, przeprowadzone przez studentki III i IV roku PPW z dziećmi z Przedszkola Samorządowego nr 21 w Kielcach.

 

Wydział Prawa i Nauk Społecznych:

– Jeden dzień wolny w tygodniu dla studentów – bardzo ceniony przez wszystkich studentów;

– Współpraca z Sądem Okręgowym w Kielcach;

– Współpraca z Komendą Miejską Policji;

– Współpraca z Centrum Przygotowań do Misji Zagranicznych;

– Współpraca z Izbą Administracji Skarbowej w Kielcach;

– Współpraca ze Stowarzyszeniem Księgowych oddział w Kielcach – coroczny Świętokrzyskiego Konkursu Wiedzy z Rachunkowości dla studentów – nagrodą jest m.in. staż w biurze rachunkowym;

– Współpraca z Urzędem Statystycznym w Kielcach;

– Współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych – organizacja wspólnie olimpiady w dniu 5 marca 2024 r. w siedzibie Wydziału Prawa i Nauk Społecznych;

– Liczne wykłady i spotkania z przedstawicielami otoczenia prawa, biznesu, polityki i dyplomacji z  Polski i z zagranicy;

– Podpisanie licznych listów intencyjnych z otoczeniem społeczno-gospodarczym o wzajemnej współpracy.

Praktyki – wprowadzenie ankiet ewaluacyjnych dla pracodawców.

 

Wydział Sztuki:

Autorskie programy nauczania w ramach kart przedmiotów

Wprowadzono rozwiązanie, w którym do kart przedmiotów dołączane są autorskie programy dydaktyczne pozwalające na realizację efektów uczenia się przez różnych wykładowców z wykorzystaniem ich indywidualnych doświadczeń artystycznych i badawczych. Zapewnia to elastyczność dydaktyczną i rozwój różnorodnych postaw twórczych przy zachowaniu spójności efektów kształcenia.

Systematyczna współpraca z interesariuszami zewnętrznymi

Kierunek rozwija długofalową współpracę z instytucjami kultury, organizacjami społecznymi, galeriami i firmami z sektora kreatywnego. Efektem są m.in. wspólne wystawy, projekty partycypacyjne i konkursy, w tym prestiżowy festiwal i konkurs „Jestem Art&Design”, w ramach którego interesariusze przyznają tematyczne nagrody i oferują studentom realne możliwości prezentacji prac w przestrzeniach publicznych.

–  Silne osadzenie w praktyce wystawienniczej i badawczej

Studenci uczestniczą regularnie w wystawach w galeriach zewnętrznych i instytucjonalnych (ArtLAB, Oranżeria, Muzeum Historii Kielc), a także w międzynarodowych festiwalach i wydarzeniach artystycznych (Nowy Jork, Boston, Kraków, Salzburg, Radom, Słubice/Frankfurt n. Odrą, Bari). Wystawy mają charakter badawczo-artystyczny i są efektem współpracy dydaktyków z praktykami kultury.

–  Aktywny udział studentów w działaniach społecznie zaangażowanych

Kierunek promuje edukację przez sztukę zorientowaną na realne problemy społeczne. Przykłady to: działania ze społecznościami migranckimi na festiwalu Labirynt, projekty z zakresu post pamięci w ramach Folkowiska, arteterapia i design inkluzywny (projekt „Niewidoczna niepełnosprawność” we współpracy z Instytutem Dizajnu), czy kooperacja z CWON i CWPiP.

–  Internacjonalizacja i mobilność edukacyjna

Kierunek rozwija współpracę z uczelniami zagranicznymi (Tiangong University – Chiny, West Liberty University – USA, Lviv National Academy of Arts – Ukraina), prowadzi wystawy i rezydencje studenckie z udziałem artystów międzynarodowych, umożliwia wspólne publikacje, prezentacje i udział studentów w wymianach artystycznych.

–  Silne wsparcie rozwoju studenta i indywidualizacja kształcenia

Wydział rozwija tutoring artystyczny i mentoring dydaktyczny (na wszystkich etapach kształcenia w oparciu o indywidualny kontakt ze studentem w relacji mistrz – uczeń). W ramach konsultacji studenci mogą rozwijać autorskie projekty, a także uczestniczyć w działaniach indywidualnych (m.in. mikrogranty, wystawy indywidualne, rezydencje artystyczne, konkursy), o czym świadczą liczne nagrody na poziomie regionalnym, krajowym, międzynarodowym studentów.

 

Filia w Sandomierzu:

Do realizowanych dobrych praktyk zaliczyć można te, które mają charakter ogólnofilialny, jak również te, które są realizowane wyłącznie na kierunku Filologia angielska.

Dobre praktyki ogólnofilialne:

  • planowanie w rozkładach zajęć dni pracy własnej (najczęściej przylegających do weekendów) oraz dni przeznaczonych na praktyki;
  • wprowadzenie przerwy obiadowej (w wyniku sugestii ze strony studentów);
  • konsultacje coachingowe dla studentów Filii mające na celu wsparcie ich w trudnych sytuacjach życiowych i prowadzone przez certyfikowanego coacha (dr Małgorzata Makowska);
  • uczestnictwo całej społeczności akademickiej w zbiórkach charytatywnych organizowanych przez Filialną Radę Samorządu Studentów.

Dobre praktyki na kierunku Filologia angielska:

  • dr Anna Gilarek – spotkania koła naukowego pn. Naukowe Koło Anglistów połączone z aktywnym wspieraniem studentów w pracach nad publikacjami i przygotowaniu do konferencji naukowych;
  • dr Łukasz Furtak – szkolenie dla studentów z zastosowania metody socjometrycznej w edukacji pod kątem praktyki psychologiczno-pedagogicznej (ostatni raz przeprowadzone w 2024);
  • mgr Urszula Żmuda – organizowanie dla studentów corocznej cyklicznej wycieczki po Sandomierzu z anglojęzycznym przewodnikiem;
  • mgr Urszula Żmuda – angażowanie studentów w organizację konkursów języka angielskiego i kultury krajów anglojęzycznych odbywających się poza budynkiem Filii (np. 26 III 2025 w Szkole Podstawowej nr 2 w Mściowie);
  • mgr Urszula Żmuda – organizowanie dla studentów wyjścia szkoleniowo-warsztatowego do szkół podstawowych w celu obserwowania oraz prowadzenia lekcji angielskiego

 

Dobre praktyki UJK 2023/2024 – czytaj

Dobre praktyki UJK 2022/2023 – czytaj

Dobre praktyki UJK 2021/2022 – czytaj

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookie na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookie użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień. Klikając „Akceptuję wszystkie”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Więcej w naszej polityce prywatności.