Szczegółowy zakres wsparcia dla kadry kierunku Kosmetologia:

Szkolenia obligatoryjne:

  1. Dydaktyka cyfrowa w praktyce akademickiej (szkolenie online, 8h)
    Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z narzędziami i metodykami wykorzystywanymi w procesie nauczania i uczenia się z wykorzystaniem technologii cyfrowych.
    Tematyka:
    • platformy i aplikacje edukacyjne, które mogą wspierać proces nauczania oraz ich efektywne wykorzystanie w pracy dydaktycznej;
    • projektowanie i tworzenie materiałów edukacyjnych w formacie cyfrowym;
    • zasady efektywnego nauczania online;
    • metodyka, techniki i strategie stosowane podczas prowadzenia zajęć dydaktycznych online;
    • Uczestnik  będzie miał możliwość zapoznania się z dobrymi praktykami
      z zakresu aktywizacji studentów oraz monitorowania ich postępów.
    • umiejętności komunikacyjne w środowisku wirtualnym oraz narzędzia
      i strategie oceny i ewaluacji w nauczaniu online.
  2. Dydaktyka w dobie Zielonej Transformacji (szkolenie online, 8h)
    Cel: przygotowanie nauczycieli akademickich do wprowadzenia w swojej pracy dydaktycznej aspektów związanych z tematyką
    Tematyka:
    • wprowadzenie do koncepcji Zielonej Transformacji,
    • omówienie głównych założeń i celów związanych  ze zrównoważonym rozwojem i ochroną środowiska,
    • rola uczelni w Zielonej Transformacji
    • przedstawienie, jakie zadania mogą być realizowane przez uczelnie w kontekście promowania zrównoważonego rozwoju i szerzenia świadomości ekologicznej,
    • narzędzia i metody nauczania zintegrowane z tematyką zielonej transformacji
    • zapoznanie kadry akademickiej z różnymi możliwościami wprowadzenia tematów związanych z ochroną środowiska do kursów i programów nauczania,
    • innowacje technologiczne w dydaktyce zielonej transformacji
    • przedstawienie narzędzi i technologii, które mogą wspierać nauczanie tematyki związanej ze zrównoważonym rozwojem, ekologią i gospodarką niskoemisyjną,
    • praktyczne studia przypadku – analiza i omówienie dobrych praktyk.

Szkolenia/kursy rozwijające kompetencje merytoryczne/ dydaktyczne:

  1. UNIBRACE SYSTEM I st. – 8h
    Cel: nabycie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych pozwalających na samodzielną aplikację klamry ortonyksyjnej w systemie UNIBRACE u osób mających problem z wrastającymi i/lub wkręcającymi paznokciami.
    Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.
    Tematyka:
    • zasady BHP oraz przygot. i ergonomia stan. pracy w systemie UNIBRACE
    • przyczyny wrastania i wkręcania paznokci,
    • metoda działania systemu UNIBRACE (fizyka dział. sił w zależności od kształtu klamry, prezentacja urządzeń i materiałów wykorzyst. podczas zabiegu),
    • wskazania i przeciwwskazania do zabiegu,
    • profilaktyka i zalecenia pozabiegowe,
    • omówienie kolejnych etapów aplikacji klamry w systemie UNIBRACE.
    • zabieg pokazowy wykonany przez instruktora,
    • przygotowanie stanowiska zabiegowego zgodnie z zasadami BHP i ergonomii pracy,
    • samodzielne wykonanie klamer w systemie UNIBRACE w zależności od st. zaawansowania problemu, wieku klienta oraz wielkości powierzchni zabiegowej, aplikacja klamry na paznokciu z pomocą i wsparciem instruktora.
  2. UNIBRACE SYSTEM II st. – 8h
    Celem szkolenia jest przygotowanie kursanta do samodzielnej pracy z systemem UNIBRACE.
    Tematyka:
    • studium przypadku,
    • analiza najczęściej popełnianych błędów w trakcie stosowania metody UNIBRACE,
    • know-how z dziedziny ekonomiki procedur zabiegowych, w tym optymalizacji kosztów związanych z zakupem materiałów niezbędnych do pracy w systemie UNIBRACE,
    • dyskusja na temat zastosowania i efektywności innowacyjnej metody UNIBRACE.
    • samodzielne wykonanie zabiegu podologicznego przy zastosowaniu metody UNIBRACE, w tym aplikacja drutu 02 przy subungual exostosis,
    • możliwość aplikacji klamry kombinowanej na paluchu oraz klamry Mini M na małym palcu.

    Dwustopniowe szkolenie z systemu UNIBRACE należy traktować jako integralną całość, ponieważ warunkiem koniecznym uprawniającym do odbycia szkolenia dla zawansowanych (II stopień) jest ukończenie szkolenia I stopnia.
    Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.

  3. Biomechanika stopy z elementami anatomii – 25hCelem szkol. jest pogłębienie wiedzy z dziedziny anatomii kończyny dolnej oraz prezent. nowatorskich rozw. z zakr. diagnost. wad postawy i zaburzeń biomech. stopy.
    Tematyka:
    • anatomia i biomechanika stopy w st. rozszerzonym,
    • omówienie wpływu wad postawy na defekty stóp,
    • prezentacja metod diagnostycznych z zakresie wad postawy i defektów stóp
    • przeprowadzenie na podoskopie badania dynam. i statycznego oraz analiza wyników,
    • wykonywanie tapingu w celu korekty palców: hallux valgus, młoteczkowatych, młotkowatych a także deformacji stóp.

    zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.

  4. Advanced Cosmetic Science (300h, online)Kurs ukierunkowany jest na zdobycie zaawansowanej wiedzy i umiejętności w zakresie samodzielnego opracowywania receptur i przygotowywania formulacji opartych na surowcach syntetycznych i naturalnych, w tym kosmetyków do pielęgnacji skóry, włosów, ciała, ochrony przeciwsłonecznej i kosmeceutyków
  5. Ortoplastyka w gabinecie podologicznym – 18hCelem szkolenia jest zdobycie wiedzy i prakt. umiejętności z zakresu przygot. i zastosowania ortoz indywidualnych za pomocą różnych technik z wykorzystaniem podiatryczno – podologicznych mas silikonowych.
    Tematyka:
    • materiałoznawstwo w zakresie mas silikonowych wykorzystywanych w ortoplastyce (masy silikonowe klasyczne, płynne, elastomery, materiały służące do wykonywania ortoz, akcesoria)
    • funkcjonalna korekta układu kostno – stawowego poprzez wpływanie na ułożenie poszczególnych części stopy przy użyciu ortozy silikonowej,
    • wpływ ortoz silikonowych używanych w ortoplastii na absorpcję wstrząsów, na jakie narażone są poszczególne części stopy, mięśni oraz ścięgien poprzez ich prostowanie, stabilizację, ochronę lub odciążenie.
    • wykonywanie ortoz indywidualnych z zastosowaniem różnych technik dostosowanych do warunków i potrzeb klienta,
    • Praktyczne zastosowanie odpowiednik technik pracy uwzględniających zmiany w obrębie stóp, deformacje, przykurcze tkanek miękkich lub ucisk prowokowany deformacjami palców stóp powodujący zgrubienia hiperkeratotyczne

    Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.

  6. Diabetyk w gabinecie podologicznym – 16hCelem szkolenia jest analiza procedur diagnostycznych znajdujących zastosowanie w gabinecie podologicznym u osób z ZSC w ujęciu interdyscyplinarnym.
    Tematyka:
    • przyczyny rozwoju stopy cukrzycowej,
    • profilaktyka stopy cukrzycowej,
    • omówienie karty klienta,
    • współpraca interdyscyplinarna,
    • przeprowadzenie wywiadu diabetologicznego,
    • przeprowadzenie badania przedmiotowego i podmiotowego w odniesieniu do cukrzycy,
    • przeprowadzanie przesiewowego badania stóp identyfikujące stopień zagrożenia wystąpienia owrzodzeń,
    • wykorzystanie w gabinecie: monofilamentu, tip – thermu oraz kamertonu,
    • zapoznanie z manualnymi metodami diagnostycznymi wraz z rozpoznawaniem neuropatii.

    Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.

  7. Zaawansowane techniki rewitalizacji skóry – 9hCel szkolenia: przygotowanie UP do samodziel. wykonywania zabiegów z wykorzystaniem kaniuli. UP pozna metody i techniki zabiegowe z wykorzystaniem kaniul, główne miejsca iniekcji i obszary zabiegowe oraz etapy wykon. zabiegu.
    Tematyka:
    • rodzaje kaniul
    • charakterystyka i zastosowanie kaniul
    • różnica między igłą, a kaniulą
    • metody i techniki zabiegowe z wykorzyst. kaniul –kwas hialuronowy i stymulator tkankowy
    • wskazania do wykonywania zabiegów z wykorzystaniem kaniul
    • główne miejsca iniekcji i obszary zabiegowe
    • struktury anatomiczne w obrębie wypełnień przy użyciu kaniul
    • praca z blizną
    • przygotowanie do zabiegu
    • etapy wykonywania zabiegu
    • wskazania i przeciwskazania do zabiegu
    • działania niepożądane
    • konsultacja i zgoda zabiegowa
    • diagnoza skóry i ustalanie miejsca zabiegowego
    • metody ustalania ilości użytego preparatu.
    • przeprow. zabiegu pod okiem szkoleniowca.

    Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.

  8. Zoga Face Integration II – 32h
    Tematyka:
    • anatomia twarzy
    • budowa układu krwionośnego, limfatycznego, kostnego, mięśniowego.
    • wskazania i przeciwsk. do terapii.

    Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.

  9. Zoga Face Integration III – 40h
    Tematyka:
    • rozszerzenie wiedzy o techniki czytania twarzy,
    • diagram twarzy,
    • ocena zmian w obszarze ciała wpływających na mięśnie twarzy,
    • ocena zaburzeń w obszarze odcinka szyjnego głowy wpływających na starzenie się mięśni twarzy,
    • praca regulacji napięć mięśniowo – powięziowych w obrębie twarzy, czepca ścięgnistego oraz mm szyi, w celu usunięcia asymetii i poprawy wyglądu klienta.

    Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.

    Certyfikacja terapeuty Zoga Face Integration

  10. EGZOSOMY-monoterapia i terapie łączone w biostymulacji – (8h)
    Tematyka:
    • monoterapia z egzosomami
    • techniki i efekty, terapie łączone z wykorzystaniem egzosomów,
    • synergia w biostymulacji-połączenie egzosomów z laseroterapią,
    • radiofrekwencją, polinukleotydami i aminokwasami,
    • regeneracja skóry głowy z zastosow. Egzosomów,
    • leczenie blizn przy wykorzystaniem terapii egzosomami,
    • bezpieczeństwo i skuteczność zabiegów z egzosomami
    • wykonywanie monoterapii z egzosomami na modelach,
    • stosowanie terapii łączonych z egzosomami-laseroterapia, polinukleotydy i aminokwasy,
    • techniki iniekcyjne i nieinwazyjne stosowane w terapiach z egzosomami,
    • regeneracja skóry głowy i leczenie blizn z zastosowaniem egzosomów,
    • ocena efektów zabiegów z egzosomami oraz postępowanie z pacjentem przed i po zabiegu.

    Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.

  11. Dermaplanning/Epiderma Med-Planing – dermabrazja manualna (8h)
    Tematyka:
    • aseptyka i higiena oraz bhp w gabinecie
    • dezynfekcja narzędzi
    • manualna dermabrazja – oddziaływanie zabiegu na skórę oraz efekty pozabiegowe
    • skalpel medyczny i technika wykonywania dermabrazji z użyciem skalpela
    • preparaty i środki kosmetyczne do zabiegu
    • metodyka wykonywania zabiegu, środki bezpieczeństwa
    • przygotowanie stanowiska pracy
    • dobór skalpela
    • wykonanie zabiegu
    • postępowanie pozabiegowe
    • zaawansowane techniki łączenia zabiegu dermaplaning z innymi procedurami

    Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.

  12. Maderoterapia-masaż narzędziowy antycellulitowy dla (16h)
    Tematyka:
    • cellulit: objawy, diagnostyka, przyczyny i mechanizm powstawania, klasyfikacja, rodzaje
    • manualne oraz przyrządowe metody walki z cellulitem
    • drenaż limfatyczny – omówienie fizjologii i biomechaniki układu
    • wpływ maderoterapii na układ limfatyczny
    • maderoterapia – przedstawienie metody
    • omówienie poszczególnych narzędzi (wałek drenujący, wałek księżycowy, wałek na długim ramieniu, wałek kolczasty, wałek kasztanowy, pucharek modelujący, pucharek próżniowy, deska modelująco-drenująca) – mechanika, działanie, metodyka
    • mdl-opracowanie kątów żylnych, głęboki drenaż brzucha, ćwiczenia oddechowe
    • maderoterapia-opracowanie przedniej i przyśrodkowej części ud, opracowanie pośladków, tylnej i bocznej części ud oraz podudzia, opracowanie brzucha i „boczków”, opracowanie ramion, dobór technik do rodzaju problemu.

    Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.

  13. Szkolenie trychologiczne (20h):
    Tematyka:
    • AZS/ ŁZS /łuszczyca – w praktyce
    • postępowanie z klientem trychologicznym
    • zagadnienia dotyczące chorób skóry głowy omówione z praktycznego punktu widzenia wykorzystywane w pracy trychologa.
    • odpowiednia pielęgnacja domowa samodzielna lub połączona z farmakologią miejscową lub doustną.
    • zarys modelu terapeutycznego, od ogółu do szczegółu postępowania
    • nietypowe przypadki: wyłysiejące zapalenie mieszka włosowego, zapalenie mieszka włosowego, rybia łuska, akromegalia
    • opisy przypadków, efekty terapii.
    • łysienie androgenowe u kobiet i mężczyzn w praktyce–miniaturyzacja mieszka włosowego-jak pomóc klientowi w sposób długofalowy?
    • łysienie plackowate w praktyce– wszystko co powinieneś wiedzieć z praktycznego punktu widzenia o prow. klienta trychologicznego z tą jednostką chorobową.
    • wywiad, diagnostyka trychologiczna, postęp. zabiegowe, pielęgnacja domowa, połączenie terapii trycholog. z farmakologią doustną lub miejscową.
    • nietypowe przypadki: łysienie bliznowaciejące, terapia brwi, przeszczep włosów, NIDO
    • wywiad trychologiczny
    • badanie i diagnostyka trychologiczna-obraz z mikrokamery
    • efektywny zabieg trychologiczny-wieloetapowy zabieg trychologiczny oraz urządzenia trychologiczne
    • zabieg bezinwazyjny/inwazyjny na skórę głowy wykonany na kliencie lub na uczestniku szkolenia.
  14. Wykorzystanie ultrasonografii w zabiegach kosmetologicznych (6 h)
    Tematyka:
    • metody obrazowania skóry, naczyń i innych struktur za pomocą USG
    • częstotliwość konieczna do obrazowania ultrasonograficznego
    • metody analizy obrazów ultrasonograficznych-grubość warstw, echogeniczność tkanek
    • znaczenie zmian echogeniczności w kontekście parametrów poszczegól. warstw skóry
    • wykorzyst. USG do analizy efektów zabieg.
    • bezp. pracy przy użyciu USG
    • umiejętność odróżniania artefaktów od obrazu prawdziwego
    • przygotowanie skóry do badania USG
    • wyznaczanie obiektywnych, powtarzalnych punktów pomiarowych analiza obrazów
    • przeliczanie echogeniczności tkanki
  15. Specjalistyczne szkolenie z zakresu zastosowania wysokosprawnej chromatografii cieczowej w badaniach toksykologicznych kosmetyków – 3 dni
    Personalizowane trzydniowe szkolenie zostanie przeprowadzone w Laboratorium Analiz Produktów Farmaceutycznych i Kosmetycznych w Collegium Medicum UJK przez specjalistę z zakresu chromatografii cieczowej.
  16. Specjalistyczne szkolenie z zakresu wykorzystania modeli 3D naskórka EpiDerm w ocenie działania drażniącego i żrącego kosmetyków i ich składników zg. z procedurami OECD TG431 i OECD TG439 (5 dni, Słowacja)
  17. Szkolenie Mutagenesis and genotoxicity training (35h), Francja
    Celem szkol. jest przyg. kadry do prow. zajęć zw. z genotoksycznością i mutagenezą substancji stosow. w przemyśle kosmet. i ich wpływu na komórki skóry.
    Tematyka:
    • przegląd kwasów nukleinowych i dna
    • przegląd podziału komórek i podst. zasady genetyki
    • pierwotne uszkodzenie dna i jego konsekwencje
    • związek pomiędzy mutagenezą i kancerogenezą
    • genotoksyczność i karcynogeneza epigenetyczna
    • metoda wykrywania promutagenu
    • pojawiające się testy przesiewowe: gadd45 i gh2ax
    • badania aberracji chromosomowych in vivo/in vitro
    • test mikrojądrowy in vivo/in vitro i analiza metafazowa
    • testy mutacji genowych: testy na bakteriach (test amesa) i na komórkach ssaków
    • testy mutacji genowych in vivo: myszy transgeniczne i test pig-a
    • pierwotne uszkodzenie dna: test kometowy in vivo
    • badania genotoksyczności na odtworzonych modelach ludzkiej skór
    • badania przesiewowe mutagenezy: mikrometody w mutagenezie
    • strategia i ustawodawstwo w zakresie badań mutagenezy
  18. kurs w zakresie „Wiedzy o kosmetyku” (7 dni, Belgia)
    • kluczowe punkty rozporządzenia WE 1223/2009,
    • dokumentacja,
    • notyfikacja produktów kosmetycznych,
    • zasady mające zastosowanie do produktów z pogranicza,
    • obecne wyzwania związane z oceną kosmetyków w UE,
    • alternatywne metody niewykorzystujące zwierząt,
    • zwalidowane testy zastępcze i interpretacja ich wyników,
    • nowe rozwiązania i surowce kosmetyczne w branży kosmetycznej (m.in. nowe formy transportu składników aktywnych),
    • jaką rolę odgrywa postrzeganie ryzyka w naszym społeczeństwie i jak wpływa ono na przemysł kosmetyczny;
    • wytyczne Komitetu Naukowego ds. Bezpieczeństwa Konsumentów (SCCS)
  19. Specjalistyczny kurs języka angielskiego ze szczególnym uwzględnieniem tematyki kosmetologii i branży kosmetycznej (online). Czas trwania: 2 lata (październik 2024 – wrzesień 2026).
    Cel: Podniesienie kompetencji językowych, które zostaną wykorzystane w pracy dydaktycznej (m.in. opracowanie materiałów dydaktycznych dla studentów w języku angielskim) oraz w trakcie realizacji nowo wprowadzanych treści kształcenia.
  20. Szkolenie: Hodowle zwierzęcych komórek 3D (online)
    Tematyka: najnowsze zagadnienia z dziedziny wykorzystania metod in vitro w badaniu kosmetyków -alternatywa wobec badań na zwierzętach.

Udział w studiach podyplomowych

  1. Chemia i technologia kosmetyków
    Studia podyplomowe z chemii i technologii kosmetyków pozwolą UP na zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu produkcji, analizy, formułowania i oceny kosmetyków. Program studiów obejmie m.in. następujące zagadnienia: Chemia kosmetyczna: UP zdobędą wiedzę na temat składników używanych w produkcji kosmetyków, takich jak substancje czynne, emulgatory, konserwanty, substancje barwiące itp. Opanują techniki mieszania, emulgacji i formułowania produktów kosmetycznych. Technologia produkcji kosmetyków: UP poznają procesy technologiczne związane z produkcją kosmetyków, takie jak mieszanie, filtracja, utrwalanie, pakowanie i etykietowanie jak również poznają metody opracowywania receptur kosmetyków, uwzględniając różne rodzaje skóry i włosów, a także potrzeby klientów. Nabędą umiejętności w doborze odpowiednich składników i oceny ich wpływu na dział. produktów. Ponadto UP pozna metody analizy kosmetyków, takich jak testy mikrobiologiczne, stabilności, skuteczności działania czy bezpieczeństwa. Dowie się także o wymogach prawnych i standardach dot. produkcji i oceny kosmetyków. Zdobędzie wiedzę na temat budowy i funkcji skóry, włosów i paznokci, a także procesów fizjologicznych związanych z ich utrzymaniem w dobrej kondycji. Nauczy się rozpoznawania problemów dermatologicznych i dobierania odpowiednich produktów kosmetycznych.
  2. Jakość i bezpieczeństwo produktów kosmet. (online, II sem.)
    UP zdobędzie wiedzę z zakresu oceny bezpieczeństwa kosmetyku oraz umiejętność jej wykorzystania w praktyce. Zapozna się z procedurami zw. z wprowadzeniem produktu na rynek, w tym oznak. produktów i tworzeniem deklaracji marketing., wdrożeniem systemów jakości mających zastosowanie w przemyśle kosmetycznym. Zdobędzie podstawowe informacje na temat technik wykonywanych badań fizykochemicznych, dermatolog. i mikrobiolog. Program uwzględnia przede wszystkim praktyczne zagadnienia związane z omawianymi tematami.

Staże dydaktyczne

  1. staż zagraniczny (Uniwersytet Katolicki w Rużomberku, Słowacja) 14 dniTematyka:
    • metody przygotowywania surowców roślinnych pod kątem pozyskiwania antyoksydantów
    • metody izolacji antyoksydantów w materiału roślinnego
    • metody chromatograficzne i spektrofotometryczne stosowane w ilościowym i jakościowym oznaczaniu antyoksydantów w próbkach roślinnych.
  2. Staż zagraniczny, Laboratory of Biotechnology and Plant Improvement, Centre of Biotechnology of Sfax, Tunezja (14 dni)Tematyka: rozwój kompetencji merytorycznych kadry w zakresie surowców roślinnych, ich pozyskiwania oraz analizy fitochemicznej. Program stażu obejmuje tematykę optymalizacji metod analitycznych do jakościowej i ilościowej charakterystyki chemicznej różnych produktów naturalnych, w tym ekstraktów roślinnych.
  3. Staż krajowy 14 dni w jednostce bad.-dydaktycznej prowadzącej kształcenie na kierunku kosmetologia/farmacja (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie).Tematyka:
    • badanie kosmet. właściwości ekstraktów i substancji pochodzenia naturalnego
    • ocena bezpieczeństwa składników kosmetyków i gotowych receptur
    • zapoznanie z metodami badań dotyczącymi ochrony kosmetyków przed szkodliwym działaniem czynników środowiskowych
  4. staż krajowy, Śląski Uniwersytet Medyczny – 14 dniTematyka: podniesienie kompetencji merytorycznych i dydaktycznych kadry w zakresie diagnozy i oceny parametrów biomechanicznych skóry z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń pomiarowych; zapoznanie się z funkcjonowaniem laboratorium obrazowania biomedycznego, dostępnym sprzętem oraz możliwościami jego wykorzystania w pracy kosmetologa
  5. staż krajowy, 14 dni (np. Uniwersytet Medyczny w Lublinie)Tematyka: podniesienie kompetencji merytorycznych i dydaktycznych kadry w zakresie zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających ciała z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń; zapoznanie się z funkcjonowaniem laboratorium, dostępnym sprzętem oraz możliwościami jego wykorzystania w pracy kosmetologa.

Wizyty studyjne

  1. wizyta studyjna, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, 7 dniTematyka: podniesienie kompetencji merytorycznych kadry i wykorzystanie nowych metod dydaktycznych w zakresie obsługi urządzeń do pozyskiwania olejków eterycznych. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania laboratorium olfaktometrycznego.

Pozostałe formy wsparcia

  1. Członkowstwo w Polskim Towarzystwie Aromaterapeutycznym oraz w Polskim Towarzystwie Chemików Kosmetologów.Forma wymiany wiedzy i doświadczenia z praktykami działającymi zawodowo w branży kosmetologicznej i przemyśle kosmetycznym (m.in. IFSCC the International Federation of Societes of Cosmetic Chemists oraz International Fragrance Association (Międzynarodowe Stowarzyszenie Substancji Zapachowych)).
  2. Udział w Kongresie Świata Przemysłu KosmetycznegoPodniesienie kompetencji merytorycznych oraz poszerzenia wiedzy dotyczących nowych produktów kosmetycznych stosowanych na rynku polskim i zagranicznym wykorzystywanych w zabiegach kosmetologicznych. Poszerzenie wiedzy o nowoczesne składniki kosmetyków.

 

#FunduszeEuropejskie , #FunduszeUE

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookie na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookie użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień. Klikając „Akceptuję wszystkie”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Więcej w naszej polityce prywatności.