Loga unijne

Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb zawodowych nauczycieli

 

Projekt „IDENTYFIKOWANIE I ZASPOKAJANIE POTRZEB ZAWODOWYCH NAUCZYCIELI”

Program: Doskonała Nauka II

Umowa nr KONF/SP/0396/2024/02

Okres realizacji 1.10.2024 – 31.12.2025

Dofinansowanie: 169 400,00 zł

Całkowita wartość 189 400,00 zł

Data podpisania umowy 6.12.2024

Kierownik Projektu: dr hab. Agnieszka Szplit, prof. UJK

Dofinansowany ze środków budżetu państwa

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Doskonała Nauka II

Wsparcie konferencji naukowych

Przedmiotem projektu jest organizacja międzynarodowej konferencji naukowej pt. Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb zawodowych nauczycieli”, która ma na celu upowszechnienie wyników badań prowadzonych w rożnych krajach dotyczących różnorodnych aspektów związanych z kształceniem, pracą i rozwojem zawodowym nauczyciela. Wiele trudności związanych z pełnieniem roli nauczyciela wynika z niezaspokojenia podstawowych potrzeb tej grupy zawodowej odnoszących się do różnych obszarów, w tym m. in. relacji w miejscu pracy, sposobów zdobywania i uzupełniania wiedzy, rozwoju profesjonalnych kompetencji, rozwoju osobistego i zawodowego.

W wydarzeniu uczestniczyć będę naukowcy z wielu krajów świata (w tym USA, Argentyna, Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, Czechy, Irlandia, Niderlandy, Belgia, Łotwa, Litwa), polscy badacze i nauczyciele akademiccy, aktywni nauczyciele, konsultanci ośrodków metodycznych, dyrektorzy szkół i przedszkoli, studenci, doktoranci, przedstawiciele władz oświatowych. 

Głównymi celami projektu są między innymi:

  1. Rozpowszechnianie aktualnych wyników badań stanowiących podstawy rozpoznania potrzeb nauczycieli oraz zrozumienia ich doświadczeń,
  2. Ukazanie procesu zmiany różnych obszarów przestrzeni edukacyjnej i środowiska pracy nauczycieli,
  3. Podkreślenie roli partnerstwa między uczniami, rodzicami, osobami zarządzającymi szkołami, nauczycielami, pracownikami ośrodków doskonalenia nauczycieli, badaczami i naukowcami na rzecz transformacji w edukacji,
  4. Poznanie możliwości wsparcia nauczycieli początkujących i zaprezentowanie metodyki transformacyjnego modelu uczenia się przez całe życie opartego na autorefleksyjności i samosterowności nauczyciela.

 

Zakładane efekty projektu to:

  1. Upowszechnienie wyników badań oraz wymiana wiedzy i doświadczeń dotyczących wyzwań i zmian edukacyjnych,
  2. Wypracowanie rekomendacji dotyczących sposobów identyfikowania i zaspokajania potrzeb nauczycieli, zwłaszcza początkujących, oraz możliwości zapobiegania ich odejścia z zawodu,
  3. Rozpowszechnienie dobrych praktyk w radzeniu sobie przez nauczycieli z trudnościami i wyzwaniami współczesnego świata,
  4. Rozpropagowanie innowacyjnych metod współpracy pomiędzy nauczycielami i innymi osobami zaangażowanymi w edukację oraz transformacyjnego modelu edukacji opierającego się na refleksyjności nauczyciela, jego zaangażowaniu, otwartości i odpowiedzialności.

 

Logo Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa WyższegoLogo Dobra Nauka II

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookie na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookie użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień. Klikając „Akceptuję wszystkie”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Więcej w naszej polityce prywatności.