4.11.2025

W ramach realizacji działań projektowych skierowanych dla osób starszych zamieszkałych na terenie województwa świętokrzyskiego, w gminach Masłów oraz Starachowice odbyły się wykłady motywacyjne.

W dniu 22 października 2025 r. wykład kierowany był do słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku i innych osób zainteresowanych z gminy Masłów, zaś dnia 27 października 2025 r. dla kandydatów z terenu gminy Starachowice.

Cykle wykładów motywacyjnych, każdy w wymiarze 3 godzin, prowadzony jest przez Pana dr Andrzeja Kobiałkę reprezentującego firmę „PROFILOGOS DR ANDRZEJ KOBIAŁKA PROFILAKTYKA – DIAGNOZA – TERAPIA” i mają na celu zwiększenie motywacji wśród seniorów do podnoszenia swoich umiejętności i kompetencji podstawowych.

Fotorelacja z wykładów:

Masłów (22.10.2025 r.):

Prowadzący wykład stoi przed ekranem, na której widać planszę z nazwą projektu oraz tytuł wykładu. Prowadzący w trakcie wykładu. W tle plansza "senior z pasją - odkryj w sobie nowe umiejętności i kompetencje" Prowadzący oraz uczestnicy wykładu widziani z końca sali. W tle ekran prezentacji. Prowadzący oraz uczestnicy wykładu

Starachowice (27.10.2025 r.):

Prowadzący w towarzystwie , w tle plansza tytułowa wykładu Prowadzący oraz uczestnicy wykładu w tle widać jeden ze slajdów prezentacji Sala wypełniona uczestnikami wykładu, siedzącymi w ławkach Prowadzący na tle jednego ze slajdów prezentacji Prowadzący na tle jednego ze slajdów prezentacji

 


13.10.2025

Kolejne wykłady motywacyjne za nami!

W dniach 02.10.2025 r. oraz 09.10.2025 r. odbyły się kolejne dwa wykłady motywacyjne dla Uczestników projektu  „EDUSENIOR – podniesienie kompetencji podstawowych osób starszych z terenu województwa świętokrzyskiego”.

W dniu 02.10.2025 wykład przeprowadzony został dla seniorów z gminy Morawica, a w dniu 09.10.2025 r dla seniorów z gminy Chęciny.

Wykłady poprowadził dr Andrzej Kobiałka – doktor nauk społecznych, który współpracuje z Uniwersytetami Trzeciego Wieku oraz Klubami Seniorów oraz prowadzi badania z zakresu zarządzania, profilaktyki społecznej oraz świadomości problematyki i zagrożeń świata realnego i wirtualnego.

Celem wykładów jest zwiększenie motywacji seniorów do rozwoju umiejętności i kompetencji. Wykłady motywacyjne mają wspierać uczestników projektu w podjęciu i kontynuowaniu całego, indywidualnie dopasowanego procesu wsparcia. Wykład obejmował następujące zagadnienia:

  1. Wprowadzenie i cele wykładu
    1. Omówienie celów wykładu:
      • Zrozumienie znaczenia motywacji w procesie wsparcia osób 60+
      • Poznanie kluczowych czynników motywacyjnych dorosłych
  2. Rola motywacji we wczesnych etapach wsparcia:
    1. Wpływ motywacji na efektywność procesu edukacyjnego,
    2. Minimalizacja ryzyka rezygnacji: wyzwania i wyjścia,
    3. Przykłady trudnych sytuacji osobistych i zawodowych uczestników oraz ich wpływ na motywację.
  3. Czynniki motywujące dorosłych do uczenia się
    1. Motywacja wewnętrzna: definicja i znaczenie,
    2. Cztery główne czynniki motywacyjne:
      • Sukces (odczuwanie osiągnięć)
      • Wola (poczucie wpływu na własny proces uczenia się)
      • Wartość (przekonanie o użyteczności wiedzy)
      • Przyjemność (doświadczenie radości z nauki)
    3. Jak te czynniki wpływają na zaangażowanie? Dyskusja i przykłady z praktyki.
  4. Przekonywanie do zaangażowania: budowanie motywacji poprzez przekonanie o przydatności:
    1. Jak pokazać uczestnikom, że nabywana wiedza rozwiązuje ich realne problemy?
    2. Metody identyfikacji potrzeb i problemów,
    3. Tworzenie powiązań między nauką a codziennym życiem,

Zapraszamy do objerzenia fotorelacji z wykładu.

Na zdjęciu widać salę wykładową, prowadzącego wykład mężczyznę. Na sali widoczni są Kobiety i Mężczyźni, którzy słuchają wykładu i patrzą na wyświetlaną prezentację.

Na zdjęciu widać wyświetloną na ekranie projekcyjnym prezentację dotyczącą wykładu motywacyjnego.

Na zdjęciu widać salę wykładową, prowadzącego wykład mężczyznę. Na sali widoczni są Kobiety i Mężczyźni, którzy słuchają wykładu i patrzą na wyświetlaną prezentację.

Na zdjęciu widać salę wykładową. Na sali widoczni są Kobiety i Mężczyźni, którzy słuchają wykładu i patrzą na wyświetlaną prezentację.

Slajd prezentacji wykładu motywacyjnego

 


25.08.2025

W dniu 22.08.2025 r. odbył się pierwszy z 11 zaplanowanych w projekcie wykładów motywacyjnych dla Uczestników projektu  „EDUSENIOR – podniesienie kompetencji podstawowych osób starszych z terenu województwa świętokrzyskiego”.

W zajęciach wzięli udział seniorzy z gminy Piekoszów. Wykład prowadzony był przez dr Andrzeja Kobiałkę, który jest doktorem nauk społecznych, adiunktem w Instytucie Zarządzania i Spraw Społecznych Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Katedra Pedagogiki Pracy i Gerontologii Społecznej. Prowadzi badania z zakresu zarządzania, profilaktyki społecznej oraz świadomości problematyki i zagrożeń świata realnego i wirtualnego. Współpracuje z Uniwersytetami Trzeciego Wieku oraz Klubami Seniorów.

Celem wykładów jest zwiększenie motywacji wśród seniorów do podnoszenia swoich umiejętności i kompetencji. Wykłady motywacyjne mają głównie za zadanie motywowanie uczestników projektu do przejścia przez cały proces wsparcia zaplanowanego indywidualnie dla każdego z nich.

Wykład obejmował następujące zagadnienia:

  1. Wprowadzenie i cele wykładu
    1. Omówienie celów wykładu:
      • Zrozumienie znaczenia motywacji w procesie wsparcia osób 60+
      • Poznanie kluczowych czynników motywacyjnych dorosłych
  2. Rola motywacji we wczesnych etapach wsparcia:
    1. Wpływ motywacji na efektywność procesu edukacyjnego,
    2. Minimalizacja ryzyka rezygnacji: wyzwania i wyjścia,
    3. Przykłady trudnych sytuacji osobistych i zawodowych uczestników oraz ich wpływ na motywację.
  3. Czynniki motywujące dorosłych do uczenia się
    1. Motywacja wewnętrzna: definicja i znaczenie,
    2. Cztery główne czynniki motywacyjne:
      • Sukces (odczuwanie osiągnięć)
      • Wola (poczucie wpływu na własny proces uczenia się)
      • Wartość (przekonanie o użyteczności wiedzy)
      • Przyjemność (doświadczenie radości z nauki)
    3. Jak te czynniki wpływają na zaangażowanie? Dyskusja i przykłady z praktyki.
  4. Przekonywanie do zaangażowania: budowanie motywacji poprzez przekonanie o przydatności:
    1. Jak pokazać uczestnikom, że nabywana wiedza rozwiązuje ich realne problemy?
    2. Metody identyfikacji potrzeb i problemów,
    3. Tworzenie powiązań między nauką a codziennym życiem,

Zapraszamy do objerzenia fotorelacji z wykładu.

Na zdjęciu widać salę wykładową, prowadzącego wykład mężczyznę. Na sali widoczni są Kobiety i Mężczyźni, którzy słuchają wykładu i patrzą na wyświetlaną prezentację.

Na zdjęciu widać mężczyznę - prowadzącego wykład motywacyjny, który stoi obok ekranu projekcyjnego, na którym wyświetlana jest prezentacja.

Na zdjęciu widać salę wykładową, prowadzącego wykład mężczyznę. Na sali widoczni są Kobiety i Mężczyźni, którzy słuchają wykładu i patrzą na wyświetlaną prezentację.

Na zdjęciu widać salę wykładową, prowadzącego wykład mężczyznę. Na sali widoczni są Kobiety i Mężczyźni, którzy słuchają wykładu i patrzą na wyświetlaną prezentację.

Obraz zawierający ekran z tytułem wykładu

 

#FunduszeEuropejskie , #FunduszeUE

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookie na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookie użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień. Klikając „Akceptuję wszystkie”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Więcej w naszej polityce prywatności.