4.11.2025
W ramach realizacji działań projektowych skierowanych dla osób starszych zamieszkałych na terenie województwa świętokrzyskiego, w gminach Masłów oraz Starachowice odbyły się wykłady motywacyjne.
W dniu 22 października 2025 r. wykład kierowany był do słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku i innych osób zainteresowanych z gminy Masłów, zaś dnia 27 października 2025 r. dla kandydatów z terenu gminy Starachowice.
Cykle wykładów motywacyjnych, każdy w wymiarze 3 godzin, prowadzony jest przez Pana dr Andrzeja Kobiałkę reprezentującego firmę „PROFILOGOS DR ANDRZEJ KOBIAŁKA PROFILAKTYKA – DIAGNOZA – TERAPIA” i mają na celu zwiększenie motywacji wśród seniorów do podnoszenia swoich umiejętności i kompetencji podstawowych.
Fotorelacja z wykładów:
Masłów (22.10.2025 r.):

Starachowice (27.10.2025 r.):

13.10.2025
Kolejne wykłady motywacyjne za nami!
W dniach 02.10.2025 r. oraz 09.10.2025 r. odbyły się kolejne dwa wykłady motywacyjne dla Uczestników projektu „EDUSENIOR – podniesienie kompetencji podstawowych osób starszych z terenu województwa świętokrzyskiego”.
W dniu 02.10.2025 wykład przeprowadzony został dla seniorów z gminy Morawica, a w dniu 09.10.2025 r dla seniorów z gminy Chęciny.
Wykłady poprowadził dr Andrzej Kobiałka – doktor nauk społecznych, który współpracuje z Uniwersytetami Trzeciego Wieku oraz Klubami Seniorów oraz prowadzi badania z zakresu zarządzania, profilaktyki społecznej oraz świadomości problematyki i zagrożeń świata realnego i wirtualnego.
Celem wykładów jest zwiększenie motywacji seniorów do rozwoju umiejętności i kompetencji. Wykłady motywacyjne mają wspierać uczestników projektu w podjęciu i kontynuowaniu całego, indywidualnie dopasowanego procesu wsparcia. Wykład obejmował następujące zagadnienia:
- Wprowadzenie i cele wykładu
- Omówienie celów wykładu:
- Zrozumienie znaczenia motywacji w procesie wsparcia osób 60+
- Poznanie kluczowych czynników motywacyjnych dorosłych
- Omówienie celów wykładu:
- Rola motywacji we wczesnych etapach wsparcia:
- Wpływ motywacji na efektywność procesu edukacyjnego,
- Minimalizacja ryzyka rezygnacji: wyzwania i wyjścia,
- Przykłady trudnych sytuacji osobistych i zawodowych uczestników oraz ich wpływ na motywację.
- Czynniki motywujące dorosłych do uczenia się
- Motywacja wewnętrzna: definicja i znaczenie,
- Cztery główne czynniki motywacyjne:
- Sukces (odczuwanie osiągnięć)
- Wola (poczucie wpływu na własny proces uczenia się)
- Wartość (przekonanie o użyteczności wiedzy)
- Przyjemność (doświadczenie radości z nauki)
- Jak te czynniki wpływają na zaangażowanie? Dyskusja i przykłady z praktyki.
- Przekonywanie do zaangażowania: budowanie motywacji poprzez przekonanie o przydatności:
- Jak pokazać uczestnikom, że nabywana wiedza rozwiązuje ich realne problemy?
- Metody identyfikacji potrzeb i problemów,
- Tworzenie powiązań między nauką a codziennym życiem,
Zapraszamy do objerzenia fotorelacji z wykładu.







25.08.2025
W dniu 22.08.2025 r. odbył się pierwszy z 11 zaplanowanych w projekcie wykładów motywacyjnych dla Uczestników projektu „EDUSENIOR – podniesienie kompetencji podstawowych osób starszych z terenu województwa świętokrzyskiego”.
W zajęciach wzięli udział seniorzy z gminy Piekoszów. Wykład prowadzony był przez dr Andrzeja Kobiałkę, który jest doktorem nauk społecznych, adiunktem w Instytucie Zarządzania i Spraw Społecznych Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Katedra Pedagogiki Pracy i Gerontologii Społecznej. Prowadzi badania z zakresu zarządzania, profilaktyki społecznej oraz świadomości problematyki i zagrożeń świata realnego i wirtualnego. Współpracuje z Uniwersytetami Trzeciego Wieku oraz Klubami Seniorów.
Celem wykładów jest zwiększenie motywacji wśród seniorów do podnoszenia swoich umiejętności i kompetencji. Wykłady motywacyjne mają głównie za zadanie motywowanie uczestników projektu do przejścia przez cały proces wsparcia zaplanowanego indywidualnie dla każdego z nich.
Wykład obejmował następujące zagadnienia:
- Wprowadzenie i cele wykładu
- Omówienie celów wykładu:
- Zrozumienie znaczenia motywacji w procesie wsparcia osób 60+
- Poznanie kluczowych czynników motywacyjnych dorosłych
- Omówienie celów wykładu:
- Rola motywacji we wczesnych etapach wsparcia:
- Wpływ motywacji na efektywność procesu edukacyjnego,
- Minimalizacja ryzyka rezygnacji: wyzwania i wyjścia,
- Przykłady trudnych sytuacji osobistych i zawodowych uczestników oraz ich wpływ na motywację.
- Czynniki motywujące dorosłych do uczenia się
- Motywacja wewnętrzna: definicja i znaczenie,
- Cztery główne czynniki motywacyjne:
- Sukces (odczuwanie osiągnięć)
- Wola (poczucie wpływu na własny proces uczenia się)
- Wartość (przekonanie o użyteczności wiedzy)
- Przyjemność (doświadczenie radości z nauki)
- Jak te czynniki wpływają na zaangażowanie? Dyskusja i przykłady z praktyki.
- Przekonywanie do zaangażowania: budowanie motywacji poprzez przekonanie o przydatności:
- Jak pokazać uczestnikom, że nabywana wiedza rozwiązuje ich realne problemy?
- Metody identyfikacji potrzeb i problemów,
- Tworzenie powiązań między nauką a codziennym życiem,
Zapraszamy do objerzenia fotorelacji z wykładu.






