Zarządzanie HR

Komunikat

Strona HR Excellence in Research została uruchomiona i jest obecnie uzupełniana o pełną dokumentację oraz szczegółowe treści dotyczące poszczególnych filarów. Materiały będą dodawane sukcesywnie, aby zapewnić pełny dostęp do wszystkich procedur, raportów i obowiązujących zasad.

Struktura zarządzania procesem HR Excellence in Research w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach

W celu zapewnienia skutecznego wdrażania zasad Europejskiej Karty Naukowca oraz Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych, a także realizacji założeń wyróżnienia HR Excellence in Research, Rektor Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach powołał następujące zespoły zadaniowe:

Komitet sterujący ds. HR Excellence in Research
  • prof. dr hab. Beata Wojciechowska – rektor (przewodnicząca)
  • prof. dr hab. Michał Arabski – prorektor ds. nauki
  • mgr Tomasz Czajewicz – kanclerz
  • dr hab. Sylwia Konarska-Zimnicka, prof. UJK – prorektor ds. współpracy międzynarodowej
  • dr hab. Beata Kręcisz, prof. UJK – prorektor ds. medycznych
  • dr hab. Magdalena Molendowska, prof. UJK – prorektor ds. rozwoju i finansów
  • dr hab. Mariola Wojciechowska, prof. UJK – prorektor ds. kształcenia

Zakres zadań Komitetu sterującego:

  • sprawowanie nadzoru strategicznego nad procesem wdrażania i utrzymania zasad Europejskiej Karty Naukowca oraz Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej;
  • zatwierdzanie Analizy luk, Planu działań, Polityki OTM-R oraz raportów monitorujących przed ich przekazaniem do Komisji Europejskiej;
  • zapewnienie spójności działań z Strategią rozwoju Uniwersytetu oraz aktami wewnętrznymi z zakresu zarządzania HR;
  • inicjowanie i opiniowanie działań na rzecz rozwoju środowiska badawczego, w tym w zakresie otwartej nauki, równości płci, warunków pracy, mobilności i rozwoju kariery naukowej;
  • dokonywanie okresowej oceny postępów we wdrażaniu zasad Karty i Kodeksu oraz podejmowanie działań korygujących w przypadku nieprawidłowości lub opóźnień;
  • zapewnienie ciągłości działań i instytucjonalnego wsparcia dla procesu odnowienia wyróżnienia HR Excellence in Research.

 

Grupa robocza ds. wydziałów, filii i Szkoły Doktorskiej
  • dr hab. Sabina Dołęgowska, prof. UJK – prodziekan ds. badań i współpracy międzynarodowej, Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych
  • dr Anna Gilarek – prodziekan ds. kształcenia, Filia w Sandomierzu (sekretarz grupy)
  • prof. dr hab. Francesco Giacosa – dyrektor Szkoły Doktorskiej
  • dr hab. Jolanta Góral-Półrola, prof. UJK – prodziekan ds. ogólnych, Wydział Pedagogiki i Psychologii
  • dr hab. Ilona Klejbor, prof. UJK – prodziekan ds. ogólnych i współpracy międzynarodowej, Wydział Lekarski
  • dr hab. Justyna Klusek, prof. UJK – prodziekan ds. ogólnych i umiędzynarodowienia, Wydział Nauk o Zdrowiu
  • dr Krzysztof Sielski – prodziekan ds. ogólnych i współpracy międzynarodowej, Wydział Prawa i Nauk Społecznych
  • dr Maciej Zdanowicz – prodziekan ds. kształcenia i współpracy z zagranicą, Wydział Sztuki

Zakres zadań Grupy roboczej ds. wydziałów, filii i Szkoły Doktorskiej:

  • analiza stanu wdrożenia zasad Karty i Kodeksu w poszczególnych wydziałach, filiach i w Szkole Doktorskiej;
  • inicjowanie działań wspierających rozwój kariery naukowej w jednostkach organizacyjnych Uczelni;
  • współpraca z koordynatorem i pozostałymi grupami roboczymi przy opracowywaniu i aktualizacji Planu działań;
  • prowadzenie konsultacji z naukowcami na wszystkich poziomach kariery (R1–R4) oraz z doktorantami;
  • przekazywanie koordynatorowi okresowych sprawozdań z realizacji zadań.

 

Grupa robocza ds. jednostek administracyjnych
  • dr Tomasz Chrząstek – dyrektor Centrum Mediów i Promocji
  • dr hab. Olga Dąbrowska-Cendrowska, prof. UJK – pełnomocniczka Rektora ds. równości płci
  • mgr Edyta Grzesik – kierownik Działu Projektów Rozwojowych
  • dr Kamila Kocańda – radca prawny
  • mgr Marcin Małek – kierownik Działu Kadr i Spraw Socjalnych
  • mgr Michał Marciniak – dyrektor Działu Organizacyjno-Prawnego
  • mgr Małgorzata Tomasik – kwestor
  • mgr Karolina Wicha – zastępca dyrektora Biblioteki Uniwersyteckiej ds. informacji naukowej, innowacji i współpracy
  • mgr Izabela Zielińska – kierownik Działu Innowacji i Transferu Technologii

Zakres zadań Grupy roboczej ds. jednostek administracyjnych:

  • integracja zasad HR Excellence in Research z wewnętrznymi procedurami i regulacjami Uczelni w obszarach kadrowym, prawnym, finansowym, promocyjnym i innowacyjnym;
  • zapewnienie zgodności polityki OTM-R z krajowymi i unijnymi standardami otwartej, transparentnej i merytorycznej rekrutacji;
  • aktualizacja treści strony internetowej Uczelni dotyczącej HR Excellence in Research;
  • gromadzenie danych ilościowych i jakościowych do monitorowania realizacji Planu działań i przygotowywania raportów okresowych.

 

Grupa robocza doradcza ds. umiędzynarodowienia
  • mgr Ivan Kinsman (Wielka Brytania)
  • mgr Gildas Raphaël Malandain (Francja)
  • dr Marcos Arcaya Pizarro (Chile)
  • mgr Rebecca Reina Rique (Brazylia)

Zakres zadań Grupy roboczej doradczej ds. umiędzynarodowienia:

  • opiniowanie i rekomendowanie rozwiązań zwiększających międzynarodową widoczność i atrakcyjność Uczelni jako pracodawcy;
  • doradztwo merytoryczne przy opracowywaniu Planu działań w zakresie umiędzynarodowienia i OTM-R;
  • wymiana dobrych praktyk i doświadczeń z instytucjami partnerskimi z zagranicy.

 

Zespół monitorujący ds. HR Excellence in Research
  • mgr Agnieszka Górska – kierownik Działu Nauk
  • mgr Sylwia Kasprzyk – główny specjalista w Dziale Nauk (sekretarz zespołu)

Zakres zadań Zespołu monitorującego:

  • bieżąca analiza realizacji Planu działań oraz ocena efektywności wdrażanych rozwiązań;
  • opracowywanie okresowych raportów i sprawozdań dla Komitetu Sterującego i Koordynatora;
  • przygotowanie analiz i rekomendacji dotyczących aktualizacji Planu działań i dobrych praktyk w zakresie zarządzania kadrami naukowymi;
  • organizacja ankiet i konsultacji dotyczących wdrażania zasad Karty i Kodeksu w Uczelni;
  • przygotowywanie materiałów do raportów okresowych przekazywanych Komisji Europejskiej za pośrednictwem narzędzia EURAXESS e-tool.

 

Koordynator ds. HR Excellence in Research
  • dr Sylwester Łodej – prodziekan ds. ogólnych i współpracy z zagranicą, Wydział Humanistyczny

Koordynator odpowiada za współpracę pomiędzy grupami roboczymi oraz nadzór nad realizacją całości procesu HR Excellence in Research.

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookie na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookie użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień. Klikając „Akceptuję wszystkie”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Więcej w naszej polityce prywatności.