Komunikat
Strona HR Excellence in Research została uruchomiona i jest obecnie uzupełniana o pełną dokumentację oraz szczegółowe treści dotyczące poszczególnych filarów. Materiały będą dodawane sukcesywnie, aby zapewnić pełny dostęp do wszystkich procedur, raportów i obowiązujących zasad.
Struktura zarządzania procesem HR Excellence in Research w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach
W celu zapewnienia skutecznego wdrażania zasad Europejskiej Karty Naukowca oraz Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych, a także realizacji założeń wyróżnienia HR Excellence in Research, Rektor Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach powołał następujące zespoły zadaniowe:
Komitet sterujący ds. HR Excellence in Research
- prof. dr hab. Beata Wojciechowska – rektor (przewodnicząca)
- prof. dr hab. Michał Arabski – prorektor ds. nauki
- mgr Tomasz Czajewicz – kanclerz
- dr hab. Sylwia Konarska-Zimnicka, prof. UJK – prorektor ds. współpracy międzynarodowej
- dr hab. Beata Kręcisz, prof. UJK – prorektor ds. medycznych
- dr hab. Magdalena Molendowska, prof. UJK – prorektor ds. rozwoju i finansów
- dr hab. Mariola Wojciechowska, prof. UJK – prorektor ds. kształcenia
Zakres zadań Komitetu sterującego:
- sprawowanie nadzoru strategicznego nad procesem wdrażania i utrzymania zasad Europejskiej Karty Naukowca oraz Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej;
- zatwierdzanie Analizy luk, Planu działań, Polityki OTM-R oraz raportów monitorujących przed ich przekazaniem do Komisji Europejskiej;
- zapewnienie spójności działań z Strategią rozwoju Uniwersytetu oraz aktami wewnętrznymi z zakresu zarządzania HR;
- inicjowanie i opiniowanie działań na rzecz rozwoju środowiska badawczego, w tym w zakresie otwartej nauki, równości płci, warunków pracy, mobilności i rozwoju kariery naukowej;
- dokonywanie okresowej oceny postępów we wdrażaniu zasad Karty i Kodeksu oraz podejmowanie działań korygujących w przypadku nieprawidłowości lub opóźnień;
- zapewnienie ciągłości działań i instytucjonalnego wsparcia dla procesu odnowienia wyróżnienia HR Excellence in Research.
Grupa robocza ds. wydziałów, filii i Szkoły Doktorskiej
- dr hab. Sabina Dołęgowska, prof. UJK – prodziekan ds. badań i współpracy międzynarodowej, Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych
- dr Anna Gilarek – prodziekan ds. kształcenia, Filia w Sandomierzu (sekretarz grupy)
- prof. dr hab. Francesco Giacosa – dyrektor Szkoły Doktorskiej
- dr hab. Jolanta Góral-Półrola, prof. UJK – prodziekan ds. ogólnych, Wydział Pedagogiki i Psychologii
- dr hab. Ilona Klejbor, prof. UJK – prodziekan ds. ogólnych i współpracy międzynarodowej, Wydział Lekarski
- dr hab. Justyna Klusek, prof. UJK – prodziekan ds. ogólnych i umiędzynarodowienia, Wydział Nauk o Zdrowiu
- dr Krzysztof Sielski – prodziekan ds. ogólnych i współpracy międzynarodowej, Wydział Prawa i Nauk Społecznych
- dr Maciej Zdanowicz – prodziekan ds. kształcenia i współpracy z zagranicą, Wydział Sztuki
Zakres zadań Grupy roboczej ds. wydziałów, filii i Szkoły Doktorskiej:
- analiza stanu wdrożenia zasad Karty i Kodeksu w poszczególnych wydziałach, filiach i w Szkole Doktorskiej;
- inicjowanie działań wspierających rozwój kariery naukowej w jednostkach organizacyjnych Uczelni;
- współpraca z koordynatorem i pozostałymi grupami roboczymi przy opracowywaniu i aktualizacji Planu działań;
- prowadzenie konsultacji z naukowcami na wszystkich poziomach kariery (R1–R4) oraz z doktorantami;
- przekazywanie koordynatorowi okresowych sprawozdań z realizacji zadań.
Grupa robocza ds. jednostek administracyjnych
- dr Tomasz Chrząstek – dyrektor Centrum Mediów i Promocji
- dr hab. Olga Dąbrowska-Cendrowska, prof. UJK – pełnomocniczka Rektora ds. równości płci
- mgr Edyta Grzesik – kierownik Działu Projektów Rozwojowych
- dr Kamila Kocańda – radca prawny
- mgr Marcin Małek – kierownik Działu Kadr i Spraw Socjalnych
- mgr Michał Marciniak – dyrektor Działu Organizacyjno-Prawnego
- mgr Małgorzata Tomasik – kwestor
- mgr Karolina Wicha – zastępca dyrektora Biblioteki Uniwersyteckiej ds. informacji naukowej, innowacji i współpracy
- mgr Izabela Zielińska – kierownik Działu Innowacji i Transferu Technologii
Zakres zadań Grupy roboczej ds. jednostek administracyjnych:
- integracja zasad HR Excellence in Research z wewnętrznymi procedurami i regulacjami Uczelni w obszarach kadrowym, prawnym, finansowym, promocyjnym i innowacyjnym;
- zapewnienie zgodności polityki OTM-R z krajowymi i unijnymi standardami otwartej, transparentnej i merytorycznej rekrutacji;
- aktualizacja treści strony internetowej Uczelni dotyczącej HR Excellence in Research;
- gromadzenie danych ilościowych i jakościowych do monitorowania realizacji Planu działań i przygotowywania raportów okresowych.
Grupa robocza doradcza ds. umiędzynarodowienia
- mgr Ivan Kinsman (Wielka Brytania)
- mgr Gildas Raphaël Malandain (Francja)
- dr Marcos Arcaya Pizarro (Chile)
- mgr Rebecca Reina Rique (Brazylia)
Zakres zadań Grupy roboczej doradczej ds. umiędzynarodowienia:
- opiniowanie i rekomendowanie rozwiązań zwiększających międzynarodową widoczność i atrakcyjność Uczelni jako pracodawcy;
- doradztwo merytoryczne przy opracowywaniu Planu działań w zakresie umiędzynarodowienia i OTM-R;
- wymiana dobrych praktyk i doświadczeń z instytucjami partnerskimi z zagranicy.
Zespół monitorujący ds. HR Excellence in Research
- mgr Agnieszka Górska – kierownik Działu Nauk
- mgr Sylwia Kasprzyk – główny specjalista w Dziale Nauk (sekretarz zespołu)
Zakres zadań Zespołu monitorującego:
- bieżąca analiza realizacji Planu działań oraz ocena efektywności wdrażanych rozwiązań;
- opracowywanie okresowych raportów i sprawozdań dla Komitetu Sterującego i Koordynatora;
- przygotowanie analiz i rekomendacji dotyczących aktualizacji Planu działań i dobrych praktyk w zakresie zarządzania kadrami naukowymi;
- organizacja ankiet i konsultacji dotyczących wdrażania zasad Karty i Kodeksu w Uczelni;
- przygotowywanie materiałów do raportów okresowych przekazywanych Komisji Europejskiej za pośrednictwem narzędzia EURAXESS e-tool.
Koordynator ds. HR Excellence in Research
- dr Sylwester Łodej – prodziekan ds. ogólnych i współpracy z zagranicą, Wydział Humanistyczny
Koordynator odpowiada za współpracę pomiędzy grupami roboczymi oraz nadzór nad realizacją całości procesu HR Excellence in Research.
