Kobieta w lekarskim kitlu i ze stetoskopem na szyi stoi przed ekranem projekcyjnym i gestykuluje lewą ręką w stronę publiczności. Na ekranie widać logo z globusem oraz napis SPINAKER NAWA. W prawej ręce trzyma tablet. W dolnej części zdjęcia widać plecy i ramiona osób siedzących na widowni.

Edukacja Bez Granic na Kierunkach Medycznych w UJK – Wyniki Naboru SPINAKER 2024!

Data publikacji: Czas czytania: 3 minuty czytania

Z radością informujemy o zakwalifikowaniu naszego projektu „Edukacja bez granic dla kierunków medycznych w UJK” do programu SPINAKER – Intensywne Międzynarodowe Programy Kształcenia 2024! Celem programu jest wsparcie tworzenia i realizacji intensywnych międzynarodowych programów kształcenia. W tej edycji, spośród 80 wniosków, dofinansowanie otrzymało 29 projektów, w tym nasz. Warto dodać, że Uniwersytet Jana Kochanowskiego jest beneficjentem programu SPINAKER po raz pierwszy. Otrzymaliśmy dofinansowanie w wysokości 804 810 PLN.

Cel Projektu: Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej oraz realizacja 5 Intensywnych Międzynarodowych Programów Kształcenia (IMPK) skierowanych do zagranicznych studentów, doktorantów oraz kadry.

Nasz projekt wpisuje się w strategię umiędzynarodowienia programów kształcenia na kierunkach medycznych Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Zakłada on utworzenie i uruchomienie 5 intensywnych międzynarodowych programów kształcenia w obszarze nauk medycznych i nauk o zdrowiu, dedykowanych obcojęzycznym studentom oraz członkom zagranicznej kadry naukowo-dydaktycznej.

Wszystkie programy będą realizowane w języku angielskim.

Tematyka:

Programy wynikają z zapotrzebowania na naukę praktycznych umiejętności w wymienionych obszarach nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Każdy zakończy się egzaminem oceniającym nabyte kompetencje i wydaniem mikropoświadczenia. Proponowane formy kształcenia oparte są o innowacyjne metody nauczania, jak podejście Student-Centred Learning i symulacje medyczne wysokiej wierności w CSM.

Realizowane Szkolenia/IMPK:

  1. Szkolenie „Zakładanie krótkiej kaniuli obwodowej pod kontrolą USG”: Rozwój wiedzy i umiejętności pielęgniarek w zakresie bezpiecznej infuzji i kaniulacji pod kontrolą USG oraz doskonalenie kompetencji poprzez symulacje kliniczne. Szkolenie hybrydowe: 3 dni zdalnie, 5 dni stacjonarnie w UJK.
  2. Szkolenie z zakresu procedur ratowniczych „Medyczne czynności ratunkowe”: Wzrost kompetencji praktycznych studentów ratownictwa medycznego. Szkolenie hybrydowe: 2 dni zdalnie, 5 dni stacjonarnie w UJK.
  3. Szkolenie „Znaczenie fizjologicznego wyprostu kręgosłupa – od narodzin do dorosłości”: Rozwój wiedzy i umiejętności kadry naukowo-dydaktycznej w zakresie diagnostyki i terapii dysfunkcji kręgosłupa. Szkolenie stacjonarne w UJK; 5 dni.
  4. Letnia szkoła dermatologii i alergologii: Warsztaty z pacjentem symulowanym, warsztaty spirometryczne oraz zajęcia praktyczne koncentrujące się na diagnostyce i leczeniu chorób alergicznych skóry oraz układu oddechowego. Zajęcia realizowane będą w CSM.
  5. Szkolenie z biostatystyki: Umożliwienie uczestnikom zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności dotyczących nowoczesnych metod analizy danych. Szkolenie hybrydowe: 3 dni zdalnie, 5 dni stacjonarnie.

Ekologia: W ramach projektu zaplanowano szereg rozwiązań proekologicznych, które będą wspierać zrównoważony rozwój oraz zwiększać świadomość ekologiczną uczestników.

Finansowanie:

Program jest finansowany ze środków Funduszu Europejskiego dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) w ramach projektu NAWA.

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookie na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookie użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień. Klikając „Akceptuję wszystkie”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Więcej w naszej polityce prywatności.