- H. Jenkins - "Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów", Warszawa 2007.
- M. Drożdż - "Konwergencja mediów - tendencje, modele i konsekwencje", „Studia Medioznawcze”, vol. 3(34), 2008.
- K. Kopecka-Piech - "Koncepcje konwergencji mediów", „Studia Medioznawcze”, vol. 3 (46), 2011.
- Pokolenia X, Y i Z - na podstawie własnych poszukiwań
- Adamska K., "Publiczność mediów społecznościowych w Polsce", [w:] Publiczność mediów w epoce cyfrowej, .red. A. Jaskiernia i K. Gajlewicz-Korab
- Raport z badania "Nastolatki 3.0" NASK, str. 49-78
- Tomaszewska H., Młodzież, rówieśnicy i nowe media, Rozdział 4.
- H. Jenkins - "Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów", (Rozdział 4).
- Burgess, Jean; Green, Joshua - "YouTube. Wideo online i kultura uczestnictwa", PWN 2011 (Rozdziały 1,2,4)
- Video-kultura uczestnictwa, czyli serwis YouTube i Twitch
- Memy - charakterystyka zjawiska
- H. Jenkins - "Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów", (Rozdział 3).
- M. Boczkowska - "Opowieść transmedialna – znak naszych czasów", w: Studia Polonistyczne 2014, nr 2.
D. Kozera: Zabawa w transmedia: Trasmedialność opowieści jako wymóg współczesnej kultury