Strategiczna obrona

To nie tylko obrona pracy licencjackiej, ale także strategii promocyjnej stworzonej przez studentów. Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJK jest pionierem tego rozwiązania.

Studia dziennikarskie na naszej uczelni uczą  praktycznego przygotowania do pracy w zawodzie. Nie tylko w redakcjach, ale także w firmach, agencjach promocyjnych, instytucjach i samorządach. W każdej dziedzinie życia promocja i budowanie wizerunku jest rzeczą kluczową. Od tego zależą wyniki sprzedaży czy wyborów politycznych. – Studia dziennikarskie mają charakter praktyczny. Stąd narodził się pomysł na stworzenie strategii promocyjnej, ale nie teoretycznej, lecz dotyczącej konkretnej rzeczy, produktu, popartej badaniami rynku. Strategii, która może mieć zastosowanie w konkretnej sytuacji - mówi Daria Malicka z Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJK, koordynująca przygotowanie studentów.  

Jako pierwsza, swoją pracę broniła Karolina Burda. Studentka stworzyła kampanię promocyjną marki Summer Sound Stage, plenerowych imprez wakacyjnych odbywających się nad zalewem w Jędrzejowie. Latem didżeje z całego kraju serwują w plenerze elektroniczną muzykę klubową, impreza cieszy się dużą popularnością. – Część mojej pracy licencjackiej była teoretyczna, ale większość stanowiły praktyczne wskazówki jak wzmocnić markę tego festiwalu – mówi Karolina Burda. Studentka „krok po kroku” tworzyła strategię swojej kampanii, opierając się na założonym budżecie. – Przeprowadziłam działania ankietowe wśród konsumentów z województwa świętokrzyskiego. Celem tych działań było zwiększenie zysków tej imprezy oraz zwiększenie świadomości wśród mieszkańców naszego regionu o tym, że istnieje taka impreza – tłumaczy studentka. W jej pracy licencjackiej jest wiele wskazówek dla organizatorów. – Jestem zwolenniczką social mediów, jako bardzo skutecznej formy komunikacji. Uważam, że należy kreować wizerunek tej imprezy, jako spotkania szerszej grupy osób, gdzie pojawiają się atrakcje dla dzieci, możliwość grillowania, itd. – mówi. Swoją propozycję kampanii przekaże firmie organizującej festiwal w Jędrzejowie.  Warto dodać, że obrona pracy licencjackiej wypadła bardzo dobrze i komisja gratulowała Karolinie pomysłu.

Tego samego dnia pracę licencjacka broniła Paulina Jędrzejczyk. Jej praca dotyczyła Anny Lewandowskiej. – Praca dotyczyła strategii działań promocyjnych i działań komunikacyjnych. Skupiłam się głównie na komunikacji Anny Lewandowskiej z odbiorcami jej przedsięwzięć – mówi studentka. Jednym z jej pomysłów strategicznych jest utworzenie lokalnych klubów dla mam z mniejszych miejscowości i terenów wiejskich. – Nie wszystkie kobiety mają możliwość dotarcia do Warszawy czy Krakowa, gdzie Anna Lewandowska dostarcza swój catering – mówi Paulina Jędrzejczyk. Jej zdaniem, Anna Lewandowska nie powinna być postrzegana głównie jako żona Roberta Lewandowskiego. – Uważam, że stworzyła swój wizerunek, który podoba się wielu ludziom. Stało się to między innymi dzięki fotografiom bez makijażu, które pokazują odbiorcy, że Anna Lewandowska jest normalną osobą, która wcześnie wstaje i nie zawsze ma czas się umalować – mówi studentka.  Przygotowując pracę studentka zebrała 500 ankiet wśród matek i kobiet w ciąży z całej Polski. 

 

Ostatnia aktualizacja: Piotr Burda, 2020-07-13 10:33

Nasz profil na Facebook
Tweeter
YouTube
Radio Fraszka